Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: alweer een diefstal

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    dit is echt kl**e, ik heb het ook meegemaakt, je staat echt vol ongeloof bij je voliere te kijken.

een tip, de inboedelverzekering dekt de schade ( de gestolen vogels).

je hebt ze er niet mee terug, maar is een pleister(tje) op de wonde.

sterkte met het verlies van je vogels, en laat de moed niet hangen.

andre 44
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonkje Bekijk Bericht
    nee ze staan helaas niet op de camera ivbm storing pc

helaas zat allemaal tegen

gr klaas

ps de politie etc is hier al geweest
    dat is echt kl......... maar lees dat het de 3e keer is kijk eens in de buurt rond qwa (kennissen) met vogels

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo Bonkje vreselijk voor je, maar ja daar heb jij de vogels niet mee terug
    en dan ook nog de pop dood, dus het zijn er ook die nergens naar kijken.
    gewoon even flink huis gehouden in de voiliere.

Nou ben het helemaal met Marx eens, hier lopen ook flink wat honden
    en degene die, nu op mijn erf komen, komen er ook niet meer af.

Heb al wel eens verteld van die kerel die s'nachts op mijn erf was, en dat de buurman er acher aan is gegaan.Nou sindsdien ben ik goed op mijn hoede hoor.

Ook wat vogels verkopen betreft, er kom niemand meer bij mijn voiliere.
    je kijkt ze allemaal voor de kop, maar niet in de kop.

en kijk ook uit met mensen van je eigen vereniging? Die zijn ook niet altijd zuiver.

Groetjes en heel veel, maar dan ook heel veel sterkte.

Groetjes Petra.

Senior lid Chardonnert.BE's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andre 44 Bekijk Bericht
    godv............. ze moesten ze af maken die rotzakken maar ja daar heb jij jou vogels niet mee terug ik heb ook het geluk dat ik 4 waak honden heb dus bij mij komen ze niet maar toch weer een liefhebber die zijn hobby (leven )is verknald ik leef met je mee ik moet er niet aan denken dat het mij moest over komen
    jah daarom dat God ook beveeld om de dief zijn hand te amputeren ... mochten we dit toepassen , dan zou er niet meer gestolen worden ... of toch heel wat minder ...

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE Bekijk Bericht
    jah daarom dat God ook beveeld om de dief zijn hand te amputeren ... mochten we dit toepassen , dan zou er niet meer gestolen worden ... of toch heel wat minder ...
    Gelukkig doen we dat niet meer. Je zou maar veroordeeld worden als je niks gedaan hebt.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht
    Gelukkig doen we dat niet meer. Je zou maar veroordeeld worden als je niks gedaan hebt.
    idd hoe zou je dan moeten de vogels ringen?

Senior lid Chardonnert.BE's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk Bericht
    idd hoe zou je dan moeten de vogels ringen?
    Amai jullie vrezen precies dat de straf ook op jullie zal komen , geen gezond geweten ?

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Anno 2010 zijn er honden, schrikdraad, camera's en ik weet niet wat meer allemaal nodig op je vogels te beschermen tegen lieden die het verschil tussen 'mijn en dijn' niet weten......
    We mogen volgens de wetten in dit land niet voor eigen rechter spelen, anders wist ik het wel!
    Maar laat hen, die de wetten maken eens gaan praten met de slachtoffers van geweld, diefstal en meer van dat soort ellende.
    Houdt toch eens op met dat slappe gedoe van werkstraf en huisarrest en 'even kijken wat het P.Baancentrum er van zegt' ....
    Gewoon fikse celstraffen en graag in een hok zonder tv, sport etc. etc.

Erg jammer, Klaas. Je krijgt je vogels er niet mee terug, maar jouw kennende laat je de moed toch niet zakken?

Gr.
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Stamgast
    Thanks
    6
    Eigen rechter spelen mag inderdaad niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik er naar ga staan kijken als hier iemand ineens in mijn huis of tuin staat. Het zal me een rotzorg zijn of ik dan wel of niet mag ingrijpen. Want ik grijp wel in. En als ik daar straf voor moet krijgen dan vind ik dat niet erg. Dat heb ik er wel voor over.

En eerlijk is eerlijk, wie gaat er nu aangifte doen voor een knal voor je kop als je ergens in staat te breken? Mijn honden zou ik wel vasthouden want ik heb begrepen dat iemand die erg gebeten wordt door honden dan wel weer problemen kan maken. Maargoed, sta je in mijn huis of klim je over de hek dan wordt je wel gebeten en daar hangen ook bordjes voor om je te waarschuwen. Schijnt dat het dan wel mag zolang ik ze niet jut. Over dat laatste kun je lang praten als er niemand bij was en ik ben bang dat ik het best wel prima vind als mijn herder in iemands onderarm hangt die er met een loper met mijn vogels vandoor wil.

Ergens denk ik dat mensen die op heterdaad betrapt worden en vervolgens een rottweiler in hun benen krijgen ook meer een lesje leren dan mensen die daarna 20 uur met een prikker propjes moeten rapen en zich 4 weken lang ergens moeten melden.

Veel strenger straffen is ook de eerste gedachte die bij mij opkomt steeds, maar...
    Neem Amerika, daar straffen veel staten belachelijk streng. Toch hebben diezelfde staten de hoogste misdaadcijfers. Kennelijk helpt het gewoon niet.
    Wat wel? Ik weet het niet.

De inbreker die ik in mij huis of tuin betrap treft het niet, want dan vergeet ik wel even alle wetten.

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten