Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Bladluis en aanverwante artikelen

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96

Bladluis en aanverwante artikelen

Op het topic "Zomaar mooie vogels" begon het een beetje af te wijken en stelde Henk3 voor een nieuw onderwerp aan te snijden. Bij deze dus.
    Zie dat Piet niet van bladhuis houdt en wil weten hoe het te bestijden. Mijn vraag is echter. Eten bv blauwfazantjes, Saint Helena's en insecteneters de bladluis niet? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Bladluis is bijzonder goed voedsel voor kleine tropen, ik breng ze opzettelijk de volière in als er jongen zijn.

Vooral rozen die in de wind staan hebben vaak veel luis, prima eten dus.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hallo Ton. Bedankt! We zitten op dezelfde bladzijde. Ik ook heb het opzettelijk in mijn voliere geintroduceerd. In het tuincentrum vroeg ik naar rozen die bevattelijk zijn voor bladluis. Ik werd een beetje raar aangekeken. Ik heb dit onderwerp maar aangesneden in de hoop sommigen wat ruimer te doen denken. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Stamgast
    Thanks
    0

het boek heeft meerdere bladzijdes meneer kees

dit is een portie welke ik uitzet.

ook ik zet ze uit in voliere en dient voor sommige soorten een fundamenteel stapelvoedsel als er jongen zijn.

ik heb expres waardplanten erin gezet/gezaaid voor het bladluis, als waard/kraamkamer planten maak ik veel gebruik van de goudsbloem, daarna .........................

ik verzamel het luis liefst de groene maar ook de zwarte, beide soorten zet ik dan juist uit op de wat de mensen hier noemen giftige planten.

als men ook met het bladluis wilt kweken net als ik ( ringen is wel errug lastig hoor van die dingen) "moet" men ook mieren hebben.

alles heeft een reden ,alles.

ruimer ( out of the box thinking) denken dan dit persoontje kan niemand.

mvg

Wat zien we precies op die foto WK? Ik zie luis, maar waar zitten ze op?

Ik ga ook wat goudsbloem halen, ik vind ze nog mooi ook, dus dat komt goed uit.

Stamgast
    Thanks
    0
    op een schaaltje
    mvg

Stamgast
    Thanks
    96
    Hallo WK. Ik probeer altijd "outside the square" te denken. "ruimer ( out of the box thinking) denken dan dit persoontje kan niemand." never say never is een van mijn gezegdes. Groet Kees Nieuw Zeeland

Forum Rechten