Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse roodmus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mexicaanse roodmus

    Hoi wie heeft er ervaring mee ,
    ik wil mijn eieren van de putter majoor
    onder de mex roodmus leggen. Nu is mijn vraag is gaat dat wel
    met voeren ivm andere soort snavel, van de roodmus.

  • #2
    waarom??.

    ik zie het nut ervan nie in. laat ze boeren man. suskewiet medaar.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door medaar
      ik zie het nut ervan nie in. laat ze boeren man. suskewiet medaar.
      Puttet pop gooit de jongen er uit als ze geringdt zijn ,en
      ik doe er al een ventiel slangetje om de ringen.En nog gooit
      ze hun eruit.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jopper66
        Puttet pop gooit de jongen er uit als ze geringdt zijn ,en
        ik doe er al een ventiel slangetje om de ringen.En nog gooit
        ze hun eruit.
        Smeer de rand van de nest 1 dag voor ringen in met ontlasting. De pop zal proberen de nest zuiver te maken maar zal al gauw inzien dat dit onbegonnen werk is en dus ook de jongen na het ringen met rust laten.

        En ja, je kunt putters door Mexicaanse roodmusssen groot laten brengen, een vriend van mij heeft dat dit jaar ook laten doen.


        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            de mexicaanse roodmussen zijn ook niet de meest voorbeeldige ouders .

            ik zou voor insecten etende fifes gaan ...

            Opmerking


            • #7
              En als het echt niet wil zou je een koppeltje bastaarden putter/kanarie achter de hand moeten hebben. Voeren fantastisch...

              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                confetti

                een beetje confetti in het nest, wil ook wel eens helpen. als ze dat opgeruimd hebben, laten ze de ringen wel liggen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                  de mexicaanse roodmussen zijn ook niet de meest voorbeeldige ouders .

                  ik zou voor insecten etende fifes gaan ...
                  Fifes???, 1 jaar geprobeerd en nooooooit weer.

                  Heb nu een stam kanaries geselecteerd op voer eigenschappen en heb nu nergens geen last meer van. Breng allemaal putters groot als het moet zonde ook maar een wormpje, wel met speciaal eivoer.


                  Opmerking


                  • #10
                    topic doorgelezen zojuist en er rezen weer vraagstukken op

                    Oorspronkelijk geplaatst door putter2008
                    Fifes???, 1 jaar geprobeerd en nooooooit weer.

                    Heb nu een stam kanaries geselecteerd op voer eigenschappen en heb nu nergens geen last meer van. Breng allemaal putters groot als het moet zonde ook maar een wormpje, wel met speciaal eivoer.

                    Opmerking


                    • #11
                      Nesten met 5-6 jonge putters komt nog voor, geen probleem. Maar er zit wel eens een koppel tussen wat minder voert of de jongen overboord zet...
                      Maar de oudervogels zullen daar zeker een reden voor hebben. Wat wij onnozele kwekers nooit zullen begrijpen...


                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Ben het helemaal met je eens maar je kan nu eenmaal vogels hebben die niet of niet genoeg voeren ondanks het feit dat je op deze eigenschappen geselecteerd hebt. Als je goed gelezen had schrijf ik ook: als het moet dan.....
                        Nesten van 5 en 6 jongen eerder gewoon dan uitzondering misschien bij de kleine putter maar zeker niet bij de majors.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          hallo,
                          ik ben het volledig eens met Winterkoning,
                          als het over enkelingen gaat, laat de natuur zen werk doen en heb je geen (stam) kanaries nodig om (mutanten) te kweken, of is het kostenplaatje belangrijker dan de rest, met deze methode zorg je dat de groep moeilijke kweekvogels groter en groter wordt en dat vroeg of laat zelfs het vogelbestand van bepaalde vogels in gevaar brengt, wat je doet werd in het verleden, door tropen kwekers, volop gedaan, gelukkig heeft men ingezien dat natuurbroed zeer belangrijk is,
                          ik heb er niets op tegen wanneer het eigen vogels betreft, als het de bedoeling is om ze te verkopen is dit al even erg als illegaal, beide is het zelfde, anderen met proplemen opzadelen, (bedriegen)


                          Probeer is mutatie putter te kweken die bij geboorte roode oogjes heeft ,lukt niet ze worden meteen uit nest geworpen,ik spreek uit ervaring .


                          Gr Jan

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                            hallo,
                            ik ben het volledig eens met Winterkoning,
                            als het over enkelingen gaat, laat de natuur zen werk doen en heb je geen (stam) kanaries nodig om (mutanten) te kweken, of is het kostenplaatje belangrijker dan de rest, met deze methode zorg je dat de groep moeilijke kweekvogels groter en groter wordt en dat vroeg of laat zelfs het vogelbestand van bepaalde vogels in gevaar brengt, wat je doet werd in het verleden, door tropen kwekers, volop gedaan, gelukkig heeft men ingezien dat natuurbroed zeer belangrijk is,
                            ik heb er niets op tegen wanneer het eigen vogels betreft, als het de bedoeling is om ze te verkopen is dit al even erg als illegaal, beide is het zelfde, anderen met proplemen opzadelen, (bedriegen)
                            Zoek eerst eens op wat het woord illegaal betekent voordat je dit in je mond neemt.

                            Opmerking


                            • #15
                              natuurbroed en nog eens natuurbroed

                              Oorspronkelijk geplaatst door putter2008
                              Zoek eerst eens op wat het woord illegaal betekent voordat je dit in je mond neemt.
                              Sorry maar Josly en Winterkoning hebben wel volledig gelijk.
                              mvg Gerard 6

                              Opmerking

                              Working...
                              X