Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roepen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • roepen

    drie weken geleden merkten we dat onze CDK hen het haantje en de andere hen pikte. Daarom hebben we de hen verkocht aan de dierenwinkel, maar toen begon de kwartel soms te roepen om het hennetje. Dit was niet zo erg, want hij had nog een hen.

    eergisteren waren onze jonge kanaries uitgevlogen en, zoals altijd met kanariejongen, pikte het haante de jongen. dus hebben we hem apart gezet. Nu roept hij de hele dag door. Het gekke is dat hij niet zo vaak roept om het vrouwtje, maar om zijn terretorium te verdedigen.
    zaterdag werd ik er zelfs wakker van om 3.30u!

    de voilere staat buiten en eerst hadden we kooitje in de voillere staan met de kwartel erin, maar die hebben we nu maar verplaatst naar de garagezolder.
    Niet dat het veel helpt, want hij roept nog steeds evenveel...


    wat kunnen we hieraan doen?

  • #2
    Bakken,braden,stoven,smoren of op de barbeqeu. Bij levende wezens hoort geluid .Je kunt hem ook terugbrengen naar de dierenwinkel en ruilen voor een goudvis .


    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
      Het gekke is dat hij niet zo vaak roept om het vrouwtje, maar om zijn terretorium te verdedigen.
      Deze zin snap ik niet... hoe weet je nou of hij roept om het vrouwtje of om zijn territorium?

      Opmerking


      • #4
        het haantje zal idd wel roepen naar zijn hen en niet om territorium te verdedigen. Als hij in een nieuwe omgeving in een kooitje zit heeft hij geen teritorium.

        Opmerking


        • #5
          Observatie is alles......
          Ik heb begrepen dat je 2 hennen en een haan hebt (had)?
          Dan heb je zeer waarschijnlijk de verkeerde hen verkocht. Anders houdt de haan z'n kop wel dicht, hij mist zijn hen!
          Hennetje terughalen en de andere eruit, dan komt alles weer goed en hoeft er ook niets op de bbq....

          Bovendien, voor een behoorlijk maar cdk's heb je toch wel een stuk of 50 nodig...

          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            @ hans : hij mist wss het ene hennetje niet die weg is, maar doordat hij
            nu volledig appart zit wilt hij het overgebleven hennetje terug.

            Opmerking


            • #7
              Wilmer dat haantje gewoon weg doen, en koop een nieuw koppel
              zo duur is dat niet.

              hij blijf dit doen hoor, dat zit er in.

              Groetjes Petra.

              Opmerking


              • #8
                Dus.... een vreemde snoeshaan Maar om hem nu direct te verbannen; ik zou hem de overgebleven hen teruggeven. Misschien gaat hij zich dan netjes
                gedragen.

                Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  En anders er gewoon maar aan wennen !
                  Als je nu al niet tegen het geluid van je eigen vogels kunt dan is het toch wel droevig gesteld.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb nu ook een koppel en die hoor ik nauwlijks allen zo nu en dan maar daar heb ik echt geen last van.
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      kwartels

                      hoi allemaal
                      nu heb ik ook nog een vraag
                      ik heb 3 weken terug een haantje verkocht omdat het hennetje het haantje aan viel .
                      nou problem opgelost had nog een jonge haan dus zo wat .
                      nu was ik het haantje alweer een paar dagen kwijt ,en let wel op ik ben niet gek hoor!!
                      zit het haantje op 12 eitjes te broeden ????????
                      en ja ik weet zeker dat het ,het haantje is zal en foto plaatsen in het foto album zodat jullie het kunnen zien .

                      nu heb ik het na gevraagd bij vele vogel liefhebbers en ze verklaren me wel niet direcht maar tussen de regels in te lezen en te horen toch wel een beetje voor gekk .
                      weet je zeker dat het een haantje is ,JA HIJ HEEFT EEN WIITE VLEK ONDER AAN ZIJN KEEL
                      en het hennetje is hellemaal zwart en niets geen wit .
                      en ik heb ook goed gekeken zelfs met de bril van mijn pa het is het haantje

                      dus als iemand wil BBQ als je even wacht heb ik vlees en eieren

                      marijke

                      Opmerking


                      • #12
                        Even voor de duidelijkheid: hier wordt gesproken over een kwartel met 'een witte vlek onder aan zijn keel'....
                        Als je zegt dat hij een keeltekening bezit dan kan ik met je mee gaan en zeg een haan.
                        Maar er worden zat hennen voor haan verkocht met wit op de keel terwijl dit heel gewoon bontvorming is. Maar we wachten even op de foto.

                        gr
                        Hans
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Het haantje kan niet zomaar terug want hij pikt dan de kanariejongen. Op de een of andere manier vluchten die niet weg als er een kwartel op hun af stormt, ze laten zich gewoon aan hun poot pikken tot bloedens toe. Op zn hoogst vluchten ze 20 cm weg. Om deze reden had ik het hennetje ook verkocht, maar het mannetje kon nog niet, omdat hij een kale plek had (nu niet meer)

                          Ik weet wat het roepen betekent van mn broertje, die heeft het opgezocht het alwetende google.
                          conclusie, zo snel mogelijk het mannetje omruilen.

                          Is het nou zo dat kwartels niet met zn drieen kunnen leven (monogaam), of kan het best met zn drieen. Omdat ze elkaar ook al pikten (kale plekken op de rug)?

                          Opmerking


                          • #14
                            ch. kwartels houd je het best monogaam.

                            en btw wat was dan de reden volgens het 'alwetende' google

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X