Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gevonden naast container!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gevonden naast container!

    Hoi allemaal,

    Ik heb net een halsbandparkiet in een kooi gevonden naast een afvalcontainer!!!!
    Heb hem natuurlijk meegenomen en hij ziet er gezond uit.
    Nou is mijn vraag of ik het kan proberen om hem bij mijn 2 kanaries in de buitenvoilliere te zetten van 3 bij 3?
    Of gaat dat ruzien?

  • #2

    Opmerking


    • #3
      gevonden

      Op de eerste plaats zou je kunnen proberen om gevonden voorwerpen / dieren / mensen terug te bezorgen aan de rechtmatige eigenaar. Lijkt me wel zo netjes, als we zelf iets kwijt zijn is het fijn om te horen dat iemand het gevonden heeft. In dit geval dus contact opnemen met de plaatselijke dierenambulance om te horen of zij iets weten aangaande dit dier.

      Daarna zou ik nooit zomaar dieren in een hok plaatsen bij m'n eigen dieren. Wie weet wat deze aangespoelde sukkelaar onder de leden heeft? Apart houden dus. Daarnaast is het vrijwel nooit een goed idee om kromsnavels samen met kanaries te houden (afbijten van nagels, pootjes enzovoort).

      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        Hoi Rob, de vogel kan het huis toch niet per ongeluk verlaten hebben met kooi en al? Ik denk dat het een gevalletje krijsen dat je oren gaan tuten was en die vogel moest dus meteen en NU weg! Kan me daar wel iets bij voorstellen bij deze soort. Niet bij de oplossing, maar wel bij het probleem. In Amsterdam werd ik om 05:00 uur wakker als ze op mijn balkon gingen zitten krijsen.

        Opmerking


        • #5
          Dank voor jullie reacties!
          @Rob: Neem aan dat de eigenaar hem niet meer wil als hij naast een vuilcontainer staat?
          Er stond allerlei troep bij van volgens mij een verhuizing dus er zal wel geen plaats meer voor hem geweest zijn.

          Als het had gekund,had ik hem wel eerst na laten kijken bij de dierenarts.
          Maar dan ga ik nu inderdaad het asiel maar bellen want wil mijn kanaries niet kwijt!

          En nee,ik snap inderdaad niet hoe iemand dit kan doen!!!

          Opmerking


          • #6
            oke

            Oke, ik had inderhaast overheen gelezen dat je schreef dat de vogel in een kooi zat. Met excuus .

            Inderdaad beter de dierenambulance bellen, wellicht weten zij een oplossing.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              Nou,Ik heb hem weg gebracht naar het asiel.
              *Na een uur werd ik inderdaad al gek van het gekrijs*
              Het was de 4e deze week al die was gevonden!!!

              Opmerking


              • #8
                prima

                Hartstikke goed gewerkt Annabel! Wij van VogelCafe zijn blij met je.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Dank je Rob

                  Dank je wel voor het compliment Rob!

                  Vind het altijd zo zielig en diep triest wat sommige mensen doen...
                  Snap niet dat mensen niet eerst nadenken voor ze een dier nemen.
                  Dumpen naast een vuilcontainer is gewoon ziek!!!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Annabel
                    Nou,Ik heb hem weg gebracht naar het asiel.
                    *Na een uur werd ik inderdaad al gek van het gekrijs*
                    Het was de 4e deze week al die was gevonden!!!
                    Hahaha, zei ik toch. Die beesten kan je niet in huis houden want je wordt gek van dat gekrijs. Vind het ook bezopen dat mensen ze gaan handopfokken voor in huis. Niemand kan dat geschreeuw op de langere termijn verdragen volgens mij

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Annabel
                      Dank voor jullie reacties!

                      Er stond allerlei troep bij van volgens mij een verhuizing dus er zal wel geen plaats meer voor hem geweest zijn.

                      Of ze waren even de aanhanger halen
                      http://wiggel.skyrock.com/

                      Opmerking

                      Working...
                      X