Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: foto's van eigen watervogels

Senior lid secundo's Avatar
    Thanks
    6

foto's van eigen watervogels

om de spits af te bijten een soortje dat de meeste mensen wel leuk vinden: de roodhalsgans

Lid
    Thanks
    0

watervogels

hallo secundo

ik heb ook eenden (marmertaling zie foto)

en nu is mijn vraag of jij wat meer weet over hoe je moet kweken met deze eendjes en wat voor nestkast je nodig hebt.

Thanks
    6
    hallo

marmertalingen heb ik zelf nooit gehouden, maar om ze te kweken zal je ze een nestkastje moeten aanbieden waarin ze in het schemer/donker kunnen hun eieren leggen. Best is als je van buitenaf de eend niet kan zien zitten in het nest (en dus omgekeerd ook dat de eend nauwelijks of niet naar buiten kan kijken. Ze zal dan ook veel rustiger broeden.
    Het kan sporadisch voorkomen dat ze een grondnest maken tussen wat dichte begroeiing, maar ze geven over het algemeen de voorkeur aan een nestkastje.
    Uit eigen ervaring weet ik dat als eenden kunnen kiezen, ze meestal zullen gaan voor een houten nestkast. Ikzelf heb het geluk dat ik kan beschikken over een aantal grote holle boomstammen waarin ze zeer graag broeden.
    Slechts heel af en toe broedt hier bij mij een koppel in de betonnen nestkasten die ter beschikking staan.

groeten

Ik heb geen eenden en ook absoluut geen plek voor, maar ik vind dit wel een erg leuk onderwerp met prachtige foto's!

ik heb de ruimte zeker wel, en misschien ooit....

ik hou het voorlopig bij mijn troopjes
    Groet'n uut Drenthe

Stamgast
    Thanks
    0
    die goudoogganzen kende ik nog niet.
    wel een mooie soort

Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk Bericht
    die goudoogganzen kende ik nog niet.
    wel een mooie soort
    Het is nochtans een europese soort . Dat maakt ook dat deze verplicht moeten geringd worden (net als de roodhalsgans uit de eerste berichtjes overigens). Roodschoudertalingen, die van oorsprong Zuid-Amerikaans zijn, moeten niet verplicht geringd worden. Hoewel het natuurlijk altijd aan te raden is om je vogels te ringen!

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285

mooi

een mooie toevoeging van het forum, mooie foto`s van zeker mij onbekende soorten.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    95
    Hallo Secundo. Wat een mooie nieuwe rubriek. Hoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten. Proficiat. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
    Hoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten.
    Ik hoop dat ook andere watervogelliefhebbers de weg naar deze nieuwe categorie vinden. Dan kunnen ze ook foto's posten, vragen stellen, antwoorden geven... Want ik heb natuurlijk niet ondeindig veel vogels en vogelfoto's. Maar voorlopig kan ik wel nog even dagelijks een andere soort eend of gans tonen die ik (gehad) heb.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten