Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 26

Onderwerp: foto's van eigen watervogels

Moderator henk's Avatar
    Thanks
    2

ganzen als tuinvogel ?

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Hallo Secundo,

Wat een mooie collectie, mijn complimenten.
    Ik heb een sloot achter mijn huis, maar eenden is nooit een succes geworden; eerst een marter en later een hermelijn. Duiven was vanwege de roofvogels ook al geen succes.
    Probeer het met die vogels niet meer. Zou eigenlijk wel ganzen op mijn tuin willen hebben. Het is een siertuin, met veel gras. Is er een kleinere soort geschikt? Ik heb dan geen zwemwater beschikbaar. Blijven ze bij het huis of moet je afrasteren? Laten ze de planten met rust? En schijten ze veel?
    Misschien kun je mij helpen.?
    Ik moet wel goed beslagen ten ijs komen wil ik mijn vrouw kunnen overtuigen.

Vast bedankt.

Henk

Stamgast
    Thanks
    0
    Het beste is toch alles afzetten en wat zwemwater is wel aangewezen.
    Ook al is het een afgescheven halve ton is de grond met water in.
    Als je ganzen wil houden met niet teveel schade en niet teveel uitwerpselen
    zou ik voor manenganzen gaan. Is geen grote soort maar gaat toch het gras wat kort houden.

mvg

Senior lid secundo's Avatar
    Thanks
    6
    Hallo Henk,

ik sluit me aan bij Kevin: waarschijnlijk zijn manengansjes hiervoor het meest geschikt. Ze zijn niet al te groot, grazen goed en worden redelijk tam. hoe tam ze ook mogen zijn, een afrastering zal altijd nodig zijn: het zijn geen gedomesticeerde soorten en daarom zijn ze ook niet honkvast.
    Wat de beplanting betreft: de meeste planten laten ze mooi met rust, maar je zal maar een bloemsoort hebben staan die jij héél mooi vindt en de gansjes héél lekker...

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hallo. De paradijscasarca hebben we hier in Nieuw Zeeland in het wild en vormen vaak een ware plaag (volgens de boeren) Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Senior lid RonWiel's Avatar
    Thanks
    0

Super!!

Echt super mooi dit alles te zien!!! Wou dat ik zo de ruimte had voor al dit moois...........
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel Bekijk Bericht
    Wou dat ik zo de ruimte had voor al dit moois...........
    Ik heb ook niet de ruimte om al deze soorten tegelijkertijd te houden hoor! Dit zijn foto's van soorten die ik heb of HAD. Het zijn wél allemaal eigen foto's.

Voor de kleinere eendensoorten heb je op zich niet zóveel plaas nodig, dus daarvan kan je er wel al enkele koppels houden in een perk van bijvoorbeeld 5m op 5m.

Ganzen hebben meer plaats nodig, zeker als je gras wil overhouden. Je kan zo ook zonder gras houden en op korrels/granen zetten, maar personlijk vind ik het mooier om ze in een grasperk te laten grazen.

Senior lid RonWiel's Avatar
    Thanks
    0

perk?

ach ik moet het nu doen met een balkon dus heb geen ruimte, ben al blij dat ik mijn kanaries en sijsjes kan houden...... en misschien is het zelfs maar goed dat ik die ruimte niet heb want het zou een ware dierentuin worden als mijn vriendin mij de gang dan zou laten gaan :-)

Heb vanaf mijn 7e jaar postduiven gehad, een hobby die ik nu ook niet meer kan uitoefenen en als ik nu buiten loop en zie er wat vliegen dan begint het bij mij nog te kriebelen...........en dat heb ik met alle vogels eigenlijk....het zien is het willen hebben, kan dat moeilijk uitleggen....

Vind het fantastisch in elk geval, succes ermee.
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Senior lid JohanPG's Avatar
    Thanks
    0
    Zijn hier op het forum mensen die ganzen en /of zwanen houden / kweken?

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik kan de foto's niet zien??
    Groeten,

-J.J.-

Thanks
    6
    Omwille van een leukerd die mijn foto's pikte en ze daarna op verschillende (buitenlandse) fora plaatste als zijnde zijn vogels/foto's, heb ik al mijn afbeeldingen op Picasa verwijderd. Tegenwoordig plaats ik enkel nog afbeeldingen met een mooi groot watermerk doorheen.

Nog altijd kom ik regelmatig mijn oude, verwijderde foto's tegen op zoekertjessites als Kapaza of 2dehands.

Forum Rechten