Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelgriep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogelgriep

    net gelezen
    Op een kippenboerderij in Deurne zijn alle 28.000 dieren afgemaakt vanwege de uitbraak van een milde variant van de vogelgriep. De variant maakt kippen nauwelijks ziek en is ongevaarlijk voor mensen. Uit voorzorg is het bedrijf toch geruimd.


    hopelijk begint 't gelazer niet weer

    Frank4

  • #2
    dit is niet best hoop dat het zich niet verder uitbreid.
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      volgens mij komt het niet egt naar ons toe maar wel even mooi dat u het meld

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
        hallo,
        er zijn verschillende varianten van vogelgriep,
        een bepaalde variant wordt de laatste tijd waargenomen bij de duivenliefhebbers, niet kwaadaardig maar 100% gerust is men niet,
        ik ben maar een
        zebravinkenliefhebber

        Opmerking


        • #5


          het komt nu wel heel erg dicht bij :S
          Don't judge me. You only see what i choose to show you.

          Opmerking


          • #6
            Net vernomen: Kleuter overleeft vogelgriep in China: http://www.nu.nl/buitenland/3394517/...riepvirus.html
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • #7
              De vogelgriep is hier ook weer uitgebroken, op een pluimveebedrijf in Scheemda Prov Groningen is vanmiddag de vogelgriep ontdekt.

              Gr Harm Berend
              Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

              Opmerking


              • #8
                Heb begrepen dat het om een milde variant gaat. Maar toch...
                Bekijk mijn vogels op:

                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                Opmerking


                • #9
                  zo lang het milde is, en ze hebben het onder controle is het in orde, anders ben ik er ook niet gerust op voor de kant van daar.

                  Opmerking


                  • #10
                    Het gaat om een H7-variant van het vogelgriepvirus.

                    Momenteel eigenlijk niet iets om u druk over te maken op menselijk vlak.

                    Opmerking


                    • #11
                      Gevaarlijke variant vogelgriep in Hekendorp Utrecht.Is het verstandig om in te schrijven voor de grote shows?
                      Jan.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                        Gevaarlijke variant vogelgriep in Hekendorp Utrecht.Is het verstandig om in te schrijven voor de grote shows?
                        Jan.
                        Momenteel is er verbod op tentoonstellingen voor pluimvee en ander gevogelte! Landelijke maatregel!

                        Opmerking


                        • #13
                          bij ons is ook de tentoonstelling afgelast in verband met de vogelgriep .
                          vind wel jammer maar niks aan te doen .
                          zelf heb ik de kippen ook op gehokt en me vogels binnen gehaald.
                          groet Ries

                          www.vogelmarkt.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Nieuwsbericht | 18-11-2014

                            Bij de bedrijven in het 10 kilometer gebied rondom Hekendorp is geen vogelgriep gevonden. Hiermee kan het landelijk vervoersverbod worden opgeheven. Dat schrijft staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken in een brief aan de Tweede kamer.

                            Het op zondag 16 november 2014 ingestelde totale vervoersverbod voor pluimvee en ander gevogelte, eieren, pluimveemest en gebruikt strooisel van en naar pluimveebedrijven en slachterijen wordt ingetrokken met ingang van 18 november 2014 om 18.00 uur. Het verbod werd eerder ingesteld na de vondst van hoogpathogene vogelgriep bij een bedrijf in het Utrechtse Hekendorp.


                            bron: rijksoverheid.nl
                            Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • #15
                              om misverstanden te voorkomen:

                              Voor het gehele land blijft de ophok- en afschermplicht voor in ieder geval 30 dagen van kracht.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking

                              Working...
                              X