Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie pop dood met 3 jongen op het nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie pop dood met 3 jongen op het nest

    Hallo,

    Vanmorgen trof ik mijn kanarie pop dood aan . Het vervelende is dat ze een nest heeft met 3 jongen, gelukkig leven deze nog. De man heb ik eerder al eens zien voeren, dus ik hoop dat hij deze taak nu voor 100% op zich neemt.

    Mijn vraag is of het verstandig is bij te voeren of volledig te gaan voeren (hier heb ik nog geen ervaring mee).

    B.v.d.

  • #2
    als

    Wil je een gedegen antwoord op je vraag zullen we meer info moeten hebben. Hoeveel dagen zijn de jongen, hebben ze al veren, hoe lang zit de vader er al bij, is het in huis enzovoort.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        oke

        De kans dat de man (eventueel samen met de andere pop) de jongen groot brengt is vrij groot. Zolang de jongen niet vreselijk gaan piepen en zeuren lijkt er me geen vuiltje aan de lucht. Koud krijgen ze het 's nachts niet meer, op deze leeftijd hebben ze wel veren voldoende.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Rob,

          Bedankt voor uw reactie. Ik houd het sowieso goed in de gaten en de jongen zien er niet verzwakt o.i.d. uit. Dus laten we van het positieve uitgaan.

          En anders merken jullie het wel,

          Opmerking


          • #6
            Zorg ook dat je zodra ze het nest verlaten op de bodem bij het eten en het drinken kunnen.

            Mochten ze niet eten nu dan kan je overwegen ze met de hand eten te geven of de jongen met nest en al op de grond te zetten en dan op de bodem een bakje met eivoer en gewoon zaad.


            Vorig jaar had ik ook een jong wat te snel aan zijn lot werd overgelaten door zijn moeder. Ik heb toen wat zaad in een vijzel kapot gemaakt en dit 50-50 gemengd met heel zaad, hier at ze al vrij snel van.

            Een kenner zij me later dat ze waarschijnlijk ook zonder dat stampen wel was gaan eten.

            Maar ja, baat het niet dan schaad het niet.
            http://wiggel.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              jonge kanarie voeren

              ik zou graag willen weten hoe ik jonge kanaries zelf moet te eten geven
              omdat er nu en dan een jonge te vroeg uit het nest komt
              als ik weer in het nest zet blijf die er niet meer in komt er steeds uit
              kunen nog niet aleen eten

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door taiga
                ik zou graag willen weten hoe ik jonge kanaries zelf moet te eten geven
                omdat er nu en dan een jonge te vroeg uit het nest komt
                als ik weer in het nest zet blijf die er niet meer in komt er steeds uit
                kunen nog niet aleen eten
                Niks doen, de ouders voeren gewoon door al zit dat jong op de grond

                Opmerking


                • #9
                  En een bakje eivoer op de bodem helpt ook nog wel eens bij de eerste stappen naar het zelfstandg worden.
                  http://wiggel.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #10
                    jonge uit het nest

                    Oorspronkelijk geplaatst door taiga
                    ik zou graag willen weten hoe ik jonge kanaries zelf moet te eten geven
                    omdat er nu en dan een jonge te vroeg uit het nest komt
                    als ik weer in het nest zet blijf die er niet meer in komt er steeds uit
                    kunen nog niet aleen eten
                    Mijn ervaring is,het is meestal het kleinste jong in het nest wat dit overkomt.Let daar maar eens op.Die word door de grotere jongen er uitgekiept.Er is een oplossing voor dit probleem als je in broedkooien kweekt.Alle jongen op de bodem zetten,dus uit het nest kiepen en dan komt het goed .Groet Teunis

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,
                      Ik wilde even laten weten dat alles goed met de kanaries gaat! Ze zijn maandag uitgevlogen en worden gevoerd door vader en pleegmoeder

                      Bedankt voor jullie reacties!
                      Jeroen

                      Opmerking


                      • #12
                        Help

                        Ik heb hier een pop zitten die op 2 jongen zit. Maar vandaag zag ik de pop op de grond zitten en kon haar zo pakken. Ze ademt ook heel snel. Ik ben bang dat de pop dood gaat en de jonge alleen komen te zitten. Ze zijn nog vers van zelfstandig. Mijn vraag is.. kan ik de jonge overplaatsen in een ander nest?
                        Tim van Zelst

                        Opmerking

                        Working...
                        X