Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: kooi voor Grijzeroodstaart

Lid Joep's Avatar
    Thanks
    0

kooi voor Grijzeroodstaart

Avond,

deze ochtend heb ik besloten een grijzeroodstaart pop te kopen. We hadden gelijk een klik.
    Normaliter zit ik een forumsectie omhoog bij de tropische vogels met m'n rijstvogels, maar een grijzeroodstaart had ik altijd al graag willen hebben.

omdat de (tamme) pop nog in de zaak zit omdat ik nog geen kooi hebben wil ik graag jullie mening weten over de kooien op onderstaande link:

http://www.barbe-buyst.be/Vogels/Koo...6/Default.aspx

Waar moet ik op letten?

- grootte
    - met zij opvangkantjes
    - fijne voederbakjes
    - horizontale en of verticale tralies....

Heb al wat websites gelezen en hoe meer je leest hoe meer tegenstrijdige dingen je leest. Persoonlijk (let even niet op kleur) ben ik wel gecharmeerd van de Pearl XXL

Groet,
    Joep

Senior lid
    Thanks
    0
    Grootte: zo groot mogelijk.
    Met morsgoten is netter dan zonder.
    RVS voerbakken.
    Horizontale tralies, roodstaarten klimmen graag.

Voor mij is de meest geschikte kooi op de site: Zyna.

Junior lid
    Thanks
    0

kooi grijze roodstaart

Zelf vind ik deze kooi te klein. Ik ken wel vogels die in deze kooien worden gehouden, maar de vogel moet toch minstens zijn vleugels kunnen strekken in de kooi. Wanneer de vogel hoofdzakelijk uit de kooi is, dan is deze wel voldoende.
    Verder inderdaad rvs voerbakjes, horizontale tralies.
    De zijopvangbakjes ligt aan de ruimte waar de kooi moet komen. Zelf heb ik die eraf gehaald bij mijn kooien, omdat het makkelijker plaatsen was. En dagelijks poetsen in en rond de kooi moet je toch doen.
    Goed opletten of hij makkelijk goed te reinigen is en dan zou ik nog de voorkeur geven aan een poeder-coated laag. Dat is harder. Wanneer er van deze kooi verf afkomt heb je kans op roest en dat is niet best voor het grijsje.

Stamgast
    Thanks
    6
    Lekker laten zitten die vogel. je moet niet in een opwelling (deze ochtend besloten in de dierenwinkel) een papegaai kopen. Besef dat het beest sowieso half gek is want het zit alleen. Dan steun je ook nog een dierenwinkel die dus van jouw geld weer een nieuwe vogel koopt om dat eenzame bestaan in te gaan voor decennia. Want ze overleven je ook nog eens. Dan moeten ze naar een opvang om daar door te draaien omdat ze geen sociaal gedrag meer kennen na zo lang in een eenzame opsluiting.

Nee, papegaaien moet je niet zo snel en ondoordacht aanschaffen. Kijk eens naar je rijstvogels en hun gedrag. Dan zou je een rijstvogel in een schoenendoos-grote kooi opsluiten alleen en dan denken dat het beestje daar gelukkig in zou kunnen zijn? Een grijze roodstaart geef je een partner, een ruime volière en een goed degelijk binnenhok. Doe je dat niet dan maak je van zo'n vogel een doorgedraaid en gek dier dat eigenlijk een mentaal wrak is ipv een leuk beest om naar te kijken.

Als ik ergens kom en er zit een papegaai in een kooi draait spontaan mijn maag om en kan ik alleen heel heel veel medelijden voelen met zo'n dier. Ik krijg spontaan de neiging om 2000 euro uit te geven aan een stalen vlucht en een partner-vogel en dat dier te vragen om het te bevrijden.

deze ochtend heb ik besloten een grijzeroodstaart pop te kopen. We hadden gelijk een klik.
    Een klik... da's mooi. Misschien denkt de vogel wel dat jij een partner bent voor haar. Dan gaat ze liefdevol in je nek knabbelen, misschien zelfs een nootje of zaadje uit je mond pakken.

Tot ze doorheeft dat jij geen vogel en dus geen partner bent, wat dan?

Mijn advies; ga eerst eens een dagje naar de Nederlandse Opvang Papegaaien en kijk eens wat daar allemaal klikt.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
    ga eerst eens een dagje naar de Nederlandse Opvang Papegaaien en kijk eens wat daar allemaal klikt.
    Vind ik een superuitspraak, alleen wat daar zit...tja . Jammer dat ze er terecht kwamen, ik vond 1 bezoekje méér dan genoeg.

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0

Grijze roodstaart

Leuk.Ik heb ook eentje.Supper leuke vogel.
    Let op de voerbakje.Die gooien ze graag uit.Bij mijn kooi kan dat niet.Dat is wel fijn.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

begin met een bonte boertje en neem dan bijvoorbeeld 2 deze bijten ook niet of nauwlijks zoals een grijze roodstaart wel sneller doet.

een bonte boertje kost ongeveer 200 of 250 euro dus 2 is net zoveel als een grijze roodstaart.
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Lid Joep's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo allemaal,

dank voor de reacties. De kooi die het uiteindelijk geworden is: de Pearl

foto: hier

Geen RVS bakjes, want hij is voorzien van kunststof bakken. Let wel: heb al silo's aan geschaft om de standaard bakjes te vervangen. Zo'n rand op de kooi zit er ook niet op. Of dit makkelijk of goed is weet ik niet, maar naar buiten rollen door de deuren zal in ieder geval makkelijker zijn.

Of ik wel of niet geschikt ben, of het verstandig is om een Grijsje bij een zaak te halen is iets wat niet ter sprake hoeft te komen. Ben een liefhebber van vogels (blijkbaar grijze) en heb al altijd een Grijsje willen hebben.
    ja, ze komt van een vogelzaak waar ik al menig Rijstvogeltje gehaald heb en ja de beste brave man zal er geld aan verdienen. Had hij er niet geweest had ik km's verder moeten rijden voor voer, onderdelen, kooien etc.
    Toevallig blijk de eerdere eigenaar van het Grijsje er ook te werken en daar heb ik een leuk gesprek mee gehad...

Groet,

Joep

Junior lid
    Thanks
    0

grijsje

Heel veel plezier met je grijsje! Ik verwacht dat hij ook wel heel veel uit zijn kooi zal zijn. Dan is dit een mooie kooi.
    Nu maar zorgen dat jullie het beide naar de zin hebben. Proficiat.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten