Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorstellen en vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voorstellen en vragen

    Ik wil mij even voorstellen, mijn naam is Piet Liekens ben gepensioneerd en wil heel graag waterslagers gaan kweken maar ben een leek dus hoop ik dat ik van divers leden van Vogelform wat bruikbare tips kan krijgen.
    ik gaat verhuizen naar woning met tuin en wil een dichte voliere bouwen van ongeveer 480 cm.lang bij 220 cm.breed en 200 cm hoog.daar moet dan ruimte inkomen voor broedhokken, jonge vogels, poppen en mannen ook
    wil ik een ruimte voor het beluisteren van jonge vogels.IK hoop dat ik dit goed geformuleerd heb, of is er iemand die weet of er ook ergens dokumentatie en of tekeningente koop zijn.
    Heren zonder mede werking van jullie denk ik dat ik het niet goed doe en dat zou heel jammer zijn en zonde van het geld
    P.S.wat moet de stand van de ramen zijn t.o.z van de zon.
    bij voorbaar hartelijk dank.piet liekens Email.p.liekens1@chello.nl

  • #2
    Welkom
    Mijn vader kweekt al bijna zijn hele leven met waterslagers (en ik ben zo ongeveer opgegroeid in zijn voliere, haha )
    Mijn vader heeft een dichte voliere (was vroeger open, maar ivm overlast van katten is het helemaal dichtgemaakt), volgens mij met de ramen op het zuiden, maar dat weet ik niet 100% zeker (wil ik nog wel even navragen). Hij heeft de voliere in 3 delen verdeeld, waarvan er 2 eventueel aan elkaar gekoppeld kunnen worden. In het middelste gedeelte is plaats voor broedkooien (na het broedseizoen wordt dat deel weer gewoon een voliere-deel).
    De mannen (goede zangers) houdt hij in de winter binnen in huis in zangkooitjes (de poppen en minder goede zangers blijven overwinteren in de voliere).
    Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

    Opmerking


    • #3


      Maar ook hier, veel leerzaam plezier.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        welkom op het forum

        Opmerking


        • #5
          Welkom op het forum.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

          Opmerking


          • #6
            welkom Piet, waar woon je, misschien dat er in je buurt een kweker is waar je even kan komen kijken.

            Opmerking


            • #7
              reaktie

              Hierbij wil Tori No hime, Goulds 75, stamgasten Ton Koek, kevin en
              Krien bedanken voor hun welkomstwoord en wil bij deze mijn woonplaats vermelden dat is Rotterdam. Is er iemand die mij aan een voliere bouw tekening zou kunnen helpen (wil hem ook graag kopen) kunt u mij ook bellen 0651260617 ik kom hem graag ophalen. Ook graag als er iemand genegen is die weet hoe en met welke indelingen ik rekening moet houden,zou ik het heel prettig vinden omdaar mee in kontakt te komen.
              Hoop op een voor mij gunstige reaktie van u.

              piet

              Opmerking


              • #8
                Welkom maar hoe of wat daar moet ik je schuldig laten. Want ik ken niks van waterslagers.

                mvg

                Opmerking


                • #9
                  welkom en bouwtekening

                  Hoi Piet, misschien heb je hier wat aan.


                  Het bouwen van een vogelverblijf is meestal een persoonlijk iets. Aangaande maten en wat je wil met je hobby. Of daar een kant en klare tekening voor in omloop is denk ik eigenlijk niet. Maar misschien met een beetje aanpassingsvermogen kom je er wel.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Piet, over het algemeen worden waterslagers met wisselbroed gefokt, dan wel per koppel en pas als de jongen zelfstandig zijn gaan ze de volliere in.

                    Opmerking


                    • #11
                      reaktie aanKrien

                      Oorspronkelijk geplaatst door krien
                      Piet, over het algemeen worden waterslagers met wisselbroed gefokt, dan wel per koppel en pas als de jongen zelfstandig zijn gaan ze de volliere in.
                      Halo Krien ik wil een dichte voliere gaan bouwen van ongeveer 480.cm.lang X 240.cm breed en 200 cm.hoog.want ik hoorde van een kweker uit Belgie dat als jonge waterslagers in een buiten voliere zitten dat ze dan het fluiten van vogels die b.v. in de boom zitten gaan overnemen.O ja Krien nog een vraag.Dan moet ik toch een ruimte voor b.v.3 x 3 broedkooien voor 9 poppen en 3 mannen maken en een ruimte voor jonge vogels en een ruimte
                      voor poppen en een voor mannen en dan toch ook nog een ruimte om jonge vogels in kleine kooien te laten zingen.?????
                      groeten Piet

                      Opmerking


                      • #12
                        Als je de jonge waterslagers buiten hebt zitten, loop je altijd het risico, dat je iets 'vuil'oppikt, ach, ik geniet teveel van mijn jonge vogels in de buitenvolliere, dus dat risico neem ik elk jaar op de koop toe.
                        Vooral de diepere vogels lijken mij er wat minder vatbaar voor.
                        ik heb per broedkooi dus 1 pop zitten, totaal 24 stuks, 11 mannen erbij, 6 op gehoorsafstand, 5 dus niet van die 6 op gehoorsafstand zijn er 2 puur en alleen voor de voorzang, de rest gebruik ik voor de kweek.
                        als er jongen zelfstandig zijn, gaan die in een vluchtje van 1 meter bij 50 bij 50 cm, daar heb ik er 3 van.
                        Als ze een dag of 10 er in zitten en ze goed zelfstandig kunnen eten, gaan ze in de buitenvolliere, ik hoop nu over een dag of 15.Dan gaat er ook een overjarige man mee, waarvan ik weet dat ie de jogen met rust laat, zelfs eventueel nog helpt voeren in de vlucht ernaast gaat ook alvast 1 man mee voor de voorzang, tot ze binnen enkele weken in de rui vallen, normaal gesproken zit de zang er dan wel op/in.

                        Opmerking


                        • #13
                          Pas 1 november gaan bij mij de jongen in de zangkast en dus kleine kooien.

                          Opmerking

                          Working...
                          X