Mededeling

Collapse
No announcement yet.

We krijgen weer een beetje vorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • We krijgen weer een beetje vorst

    Hallo, vogelvrienden

    volgends de weer voorspellingen krijgen we lichte vorst
    ongeveer -1 graden
    moet ik nu ongrust worden.
    moet ik mijn vogels nu weer binnen halen
    ik heb , st.helana faz.tijgervinken,kl.cubavinkje buiten zitten.ik heb ook vogels waar ik zeker van ben dat ze er tegen kunnen.
    zoals, rijstvogels.zebravinken, napoleon wevers.en binzen astrilde

  • #2
    Je hebt vorst en je hebt vorst...... De laatste dagen is de nachttemperatuur ongeveer 2 graden. De vorst nu nu wordt verwacht is ongeveer -2.
    Derhalve een verschil van 4. Moeten de vogels best tegen kunnen. Als je ze nu binnenhaalt en later weer naar buiten doet lijkt me juist niet goed.
    Bovendien, met nachtvorst wordt bedoeld: op klomphoogte

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Vogels die te vroeg naar buiten gezet zijn, kunnen er toch een behoorlijke knauw van krijgen. In de middag 15 graden of meer en 's nachts min 2 is een behoorlijk verschil.
        Niet voor niets wordt hier steevast half mei geadviseerd.

        Sterkte.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Gaat het hier om vogels die je veel te vroeg naar buiten hebt gedaan? Want ik neem aan dat je de zorg niet had als je ze de hele winter al buiten had gehad? Vogels die binnen zitten in de winter moet je echt pas in mei buiten zetten. Liefst half mei om juist dit soort dingen te voorkomen. Mijn vogels zitten netjes binnen nog en na 15 mei kan het niet meer vriezen en zullen ook de nachten minimaal 10 graden blijven.

          Als jij ze net twee weken buiten hebt gehad met dit waanzinnige weer zou ik dus de meest kwetsbare vogels toch weer naar binnen doen

          Opmerking


          • #6
            binnen

            ja, bij mij zit ook alles nog binnen. baasje is wel ongeduldig, maar je ziet het, weer vorst aan de grond. dan moeten die paar weekjes er ook nog maar bij.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              ja, bij mij zit ook alles nog binnen. baasje is wel ongeduldig, maar je ziet het, weer vorst aan de grond. dan moeten die paar weekjes er ook nog maar bij.
              Inderdaad het mag dan wel heerlijk weer zijn geweest , maar als dit baasje het elke ochtend rond een uur of 6 weer verdraaid fris vind komen de vogeltjes nog niet van zolder af.

              gr Polly.

              Opmerking


              • #8
                Gelukkig valt het mee

                Ik heb bij mij in de huiskamer een weerstadion hangen,die door de sataliet wordt gestuurd, gelukkig geeft hij 3 graden boven 0 aan vannacht.
                in noord-Brabant regio Eindhoven.
                en mijn vogels kunnen het nachthok in,is wel niet verwarmt maar dat lijkt me ook niet nodig.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                  Ik heb bij mij in de huiskamer een weerstadion hangen,die door de sataliet wordt gestuurd, gelukkig geeft hij 3 graden boven 0 aan vannacht.
                  in noord-Brabant regio Eindhoven.
                  en mijn vogels kunnen het nachthok in,is wel niet verwarmt maar dat lijkt me ook niet nodig.
                  Als je een vogel uit de huiskamer nu een nachthok geeft en buiten zet maakt dat weinig uit hoor. Temperatuurverschil blijft veel te groot. Een cubavink die de hele winter bij 15-20 graden heeft gezeten krijgt net zo'n klap als een die buiten zat in de zomer en ineens te maken krijgt met nachtvorst in augustus. Volgend jaar kun je beter wachten tot mei. Ik wacht tot 15 mei net zoals de meeste ervaren mensen hier aanraden.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                    Ik wacht tot 15 mei net zoals de meeste ervaren mensen hier aanraden.
                    En sommige onervaren mensen .

                    Gr Polly

                    Opmerking


                    • #11
                      Als je het niet vertrouwd kun je ze altijd nog tegen de avond naar binnen dirigeren.....
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        het is met een sisser afgelopen

                        beetje te voorbarig geweest

                        hier in N-BRABANT heeft het niet gevroren.

                        maar toch bedankt
                        weer wat geleerd

                        volgend jaar , de vogels niet eerder dan 15 mei naar buiten

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                          beetje te voorbarig geweest

                          hier in N-BRABANT heeft het niet gevroren.
                          Hoe kan het dan ,dat er vanmorgen om kwart over acht nog vollop ijs op mijn auto zat ,,zoveel zelfs dat het met alleen maar de ruitenwissers er niet af ging ??? (en niet alleen bij mijn auto)

                          Opmerking


                          • #14
                            waar woon je??

                            ik woon in de buurt van eindhoven
                            bij ons heeft het niet gevroren,
                            het drinkwater in de voliere was niet bevroren.en de autoramen ook niet.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Hoe kan het dan ,dat er vanmorgen om kwart over acht nog vollop ijs op mijn auto zat ,,zoveel zelfs dat het met alleen maar de ruitenwissers er niet af ging ??? (en niet alleen bij mijn auto)
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X