Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould amadines zijn niet kleurenblind.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gould amadines zijn niet kleurenblind.

    Klik op deze link betreffende onderzoek door researcher Sarah Pyke die aan het "Safe the Gouldian programme" werkt in Mornington in het midden van de Kimberley's in het Noorden van West Australie. Ze doet ook werk voor Mike Fidler in de Hunter Valley.

    Groet, Kees, Nieuw Zeeland

  • #2
    reactie

    Heb het filmpje bekeken, erg leuk en ook nog leerzaam. Wat ik dan een beetje jammer vind dat het niet Nederlands ingesproken is maar ja dat mag de pret ook weer niet drukken. De vogelwereld/natuur zit toch complexer in elkaar dan menigeen wel eens denkt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Dat is interessant om te horen en te lezen. Wat is het toch mooi om vogels in hun natuurlijke doen te zien.
      Bedankt Kees.
      Groetjes van Herma.

      Opmerking


      • #4
        Really amazing, zou wijlen Steve zeggen.
        Ongelooflijk hoe slim dat in elkaar steekt. Leuke link, dankje!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          super om te zien......ga hem zeker nog een paar keer bekijken om de precieze vertaling te maken in mijn hoofd.

          thnx
          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

          Opmerking


          • #6
            Kleurenblind

            Kijk zo leer je nog eens wat,

            ik ga direct de rode kop van mijn gele man zwart verven, misschien maakt ie nu meer kans haha.

            En btw wederom een aantal wilde goulds gezien met paarse borststreep.

            Opmerking


            • #7
              Zelf ben ik niet overtuigd van de bevindingen en tenslotte gaat het om 1 studie.

              Ik wil daarbij geen afbreuk doen aan de wetenschappelijke inspanningen, want die zijn er in de prachtvinkenwereld nog te weinig, maar...
              wat is jullie mening wat betreft de inhoud?
              www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

              Opmerking


              • #8
                wat is jullie mening wat betreft de inhoud?
                Dat is aan de hand van een filmpje natuurlijk moeilijk, daarvoor zou je de onderzoeksresultaten moeten inzien denk ik.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Die Pryke (en Griffith) zijn wel bekende namen en hebben veel onderzoeken met Goulds gedaan. Ik kan de artikelen nog downloaden (niet lang meer, want ben net afgestudeerd en dan heb ik geen toegang meer via de universiteits-server) dus als iemand graag die artikelen wil hebben, kan ik ze wel doorsturen (ik ben bereikbaar via mijn profiel).

                  Opmerking

                  Working...
                  X