Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Gegroet vogelvrienden.

Gegroet vogelvrienden.

Na maanden meelezen op dit forum wil ik me even voorstellen.

Ik ben Johan uit Tilburg, 39 jaar oud en de bezitter van 32 kanaries.
    - koppel Glosters (consort - corona)
    - 18 kleurkanarie poppen
    - 12 kleurkanarie mannen

Verder heb ik nog een koppel Mexicaanse Roodmussen en een mannetjes Elzenputter (klein) waarmee ik ga proberen om een paar bastaardjes mee te kweken.

Op dit moment heb ik 4 bonte kanaries in mijn voliere (D1,25 * B2,50 * H2,40) en die zitten nu op respectievelijk 5, 4, 4 en 3 eieren en die kunnen ieder moment uit gaan komen.

Binnen heb ik 12 poppen op nesten zitten waarbij ik van de eerste 6 nestjes (28 eieren) inmiddels 22 jongen heb. Er zijn er 2 gestorven uit een nest omdat de moeder te weinig voerde volgens mij.

Verder waren er 2 eieren onbevrucht en kunnen er nog 2 eieren uitkomen maar dat zal dan morgen moeten gebeuren.

Vanaf Dinsdag kunnen de andere 6 nesten uitkomen.

De Gloster zit pas vanaf vandaag op haar nest dus ik hoop dat die ook nog iets doet.

Ik heb 2 koppels Agaat geel mozaiek maar die hebben er geen zin in helaas.(1 koppel zit buiten in een apparte kooi omdat ze niet helemaal lekker zitten en ik geen risico wil nemen met mijn andere kanaries.

Al met al heb ik erg veel info via dit forum verkregen en ben iedereen daarvoor erg dankbaar.

Wat ik wel heb ontdekt is dat alles valt of staat met goede verzorging en dat je als beginner nogal snel de neiging hebt om teveel te handellen als je denkt dat er iets niet goed is.

Ook heb ik teveel kleurslagen en teveel vogels voor een beginner.

Volgend seizoen ga ik terug naar 2 of maximaal 3 kleuren en maximaal 24 kanaries.

Groeten Johan

Welkom Johan.

Teveel soorten? Och, bijna elke beginnende liefhebber is eerst op zoek, je echte "favorieten" komen vanzelf naar boven.
    Ik heb ook heel wat soorten heel wat soorten gehouden in de loop van de jaren.

Veel plezier hier en met de vogels.

Dat klopt Ton, en dat wordt nog een lastige keuze.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Rood/Zwart intensief en schimmel waarvan ik 4 koppels bezit.

Ook heb ik 2 poppen met een man zitten in de kleur Rood Mozaiek.

2 Poppen Rood schimmel met een intensieve man.

4 bonte kanarie poppen en 2 koppels agaat geel mozaiek.

als laatste heb ik 2 geel schimmel poppen en 2 geel ivoor schimmel poppen en een witte pop. Hierbij heb ik een gele intensieve man een gele half intensieve man en een witte man.

Met die gele kanaries had ik in eerste instantie niks maar dat was een wens van mijn vrouw om ook een gele kanarie in de voliere te hebben. (dat vond ze erbij horen)

Nu de eerste ronde bezig is neig ik toch wel naar die gele kanaries moet ik toegeven. Ik heb het idee dat dat hele goede moedertjes zijn. Heb er nu een nest van 5 mee en de pop houdt dit op haar sloffen bij. Ze groeien erg goed en als ik het nestkastje open maak blijft ze ook gewoon zitten op haar nest.

Als ik nu zou moeten kiezen dan ga ik volgens jaar door met de gele en de Rood/zwarte, al is alles in de roodfactor ook nog een optie omdat dit veel makkelijker is met voeren. Kan ik ook alle jongen bij elkaar zetten.

Dan heb ik het nog niet gehad over al die nieuwe kleuren die ook erg mooi vindt....wat een problemen

Stamgast
    Thanks
    0
    welkom op het forum

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0
    Welkom op het forum.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Forum Rechten