Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balts gedrag blauwkopblauw fazant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Balts gedrag blauwkopblauw fazant?

    Hallo, ik heb een koppel blauwkopblauw fazant in een kweekkooi.Nou zit het mannetje de hele tijd met zijn staart op en neer zingend, wat je zingend noemt, en dan na een paar keer zo met zijn gedrag zijn kop naar beneden naar het vrouwtje en bij wijze van spreken zijn nek laten zien.
    Is dit een balts gedrag?

    Dit is wel dat mannetje dat een tijdje geleden nog luchtpijpmijt of iets anders onder de leden had en heb dat toen nog gemeld hier om advies te vragen.
    Nog bedankt daarvoor, ik heb alles geprobeerd en hij lijkt in mijn ogen opgeknapt, maar nu hij zo bezig is twijfel ik of hij het vrouwtje het hof wilt maken? Het popje lijkt geen intresse te hebben.

    Wie o wie weet hier meer van?

  • #2
    bedoel je dit boele
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    dit is mijn koppeltje ja hang eens een nestje erin wie weet krijg je wel van die jongen hummeltjes
    ja als die toch zingt en springt lijkt me toch dat die op geknapt is

    Opmerking


    • #3
      heb ook een koppel blauwfazantjes gehad. Op onderstaande video staan ze en is duidelijk het baltsen van de man te zien terwijl de pop in het nest zit:

      Een blauwfazantje (man) die aan het baltsen is terwijl de pop op het nest zit. Tijdens het baltsen heeft de man het nestmateriaal in zijn bek. Prachtig om te...

      Opmerking


      • #4
        mooie filmpjes

        Opmerking


        • #5
          mooie filmpjes,

          maar nee zo ver is mijn man nog niet, het is een jong van 2009, hij maakt meer tek tek geluiden (kan het niet zo goed redeneren/na doen) en dan met zijn staart op en neer en dan na een paar keer buigt hij bij wijze van naar het vrouwtje, maar zingen doet hij dus niet.
          Maar hij zit wel de pop "op te jagen" om eventueel te trainen, maar de pop toon geen of weinig interesse, kom het omdat het mannetje nog te jong is of zou hij nog ergens last van hebben?

          Er hangt al een geruime tijd een nestkastje in maar slepen doen ze niet, ze rommelen er alleen mee

          Opmerking


          • #6
            9 maanden is aan mannetje broedrijp

            Opmerking

            Working...
            X