Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chloor aan het water toevoegen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chloor aan het water toevoegen?

    hallo

    ik kweek met wildzang of tewel europese cultuurvogels, zebravinken en mex roodmussen
    de europeese cultuur vogels zijn wel eens ziek (Coccidiose etc)
    maar als ik van die middeltjes koop gaan ze toch dood
    nu doe ik er een paar druppels bleekmiddel in de gieter met water en geef het aan de vogels en nu heb ik ze niet meer ziek(dit doet/geeft mijn vader ook aan de duiven en zo doende doe ik het nu bij de vogels)

    dus mijn vraag wie o wie doet ook een paar duppels beekmiddel(gloor) door het water
    en wat is jullie antwoord er op

    mvg martin
    ps ik doet 1 x in de week als ze ziek zijn 2x per week ook dat er jongen zijn

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door veenstrahoeve
    hallo

    ik kweek met wildzang of tewel europese cultuurvogels, zebravinken en mex roodmussen
    de europeese cultuur vogels zijn wel eens ziek (Coccidiose etc)
    maar als ik van die middeltjes koop gaan ze toch dood
    nu doe ik er een paar druppels bleekmiddel in de gieter met water en geef het aan de vogels en nu heb ik ze niet meer ziek(dit doet/geeft mijn vader ook aan de duiven en zo doende doe ik het nu bij de vogels)

    dus mijn vraag wie o wie doet ook een paar duppels beekmiddel(gloor) door het water
    en wat is jullie antwoord er op

    mvg martin
    ps ik doet 1 x in de week als ze ziek zijn 2x per week ook dat er jongen zijn
    Zelf doe ik dat niet,Martin,maar ik heb wel een paar kennissen gehad die dat
    deden.
    3 druppels bleekwater op 1 liter water.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      In de dierwinkel zo'n 30 jaar terug (sjonge!) deden we dat ook, een pietsie chloor zit er al in, maar een paar druppels extra leek wel goed te zijn.

      Nu maak ik wel de drink- en badschaaltes schoon met bleekwater, maar ik voeg het niet meer toe.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Geef er teveel van en ze worden onvruchtbaar .

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          hallo,
          welk bleekmiddel; chloorbleekmiddel of zuurstofbleekmiddel,
          chloor bleek middel van de aldie

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Laurenzo
            Geef er teveel van en ze worden onvruchtbaar .
            heb ik nog geen last van heb bij de sijsen nesten van 5 jongen dus dat gaat wel goed

            Opmerking


            • #7
              gloor

              oud nieuws voor oudere kwekers denk ik zo
              gebruik al ruim 25 jaar enkel druppels gloor vroeger bleekwater genaamd in het water voor mijn vogels.

              Opmerking


              • #8
                zou dit kunnen coccidiose wat tegen gaan, ik heb
                er namelijk nog nooit van gehoord om bleekwater
                in het drinkwater te gaan doen

                Opmerking


                • #9
                  ziektes

                  moet je het antwoord schuldig blijven maar vogels die langer dan 3 maanden in mijn bezit zijn zijn vrijwel nooit ziek , uitval heb ik dan ook bijna nooit of het moet al met nieuwe vogels zijn, welke zowiezo gestrest zijn door vangen transporteren en wennen aan totaal ander voederpatroon.

                  Opmerking


                  • #10
                    heeft het dan wat dezelfde werking als appelazijn
                    op het vlak van aanzuren of werkt het echt wel goed
                    tegen coccidiose en al.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo,
                      dit is gewoon het aanzuren van water
                      dit is verdund bleekwater met bepaalde percentage, 5 - 10 - 15 - 20
                      dus altijd eerst kijken wat er op de verpakking staat
                      bleekwater met een hoog percentage chloorbleekmiddel is meer irriterend van luchtwegen en of ogen ( reinigen van terras, bleekwater 5 tot10 )
                      bleekwater met een hoog percentage zuurstofbleekmiddel is meer irriterend van de huid ( brandwonden) ( reinigen van wc, bleekwater 15 tot 20 )
                      het wordt zelfs als medicijn aanzien tegen eczeem
                      in het drinkwater is er ook een zeker percentage chloor
                      Chloorbleekmiddel is geen zuur zodoende kun je het water dan ook niet aanzuren. Chlorrbleekmiddel is een loog het tegenovergestelde van zuur. Een oplossing van alleen natriumhypochloriet in water wordt ook wel chloorbleekloog, chloorbleekmiddel of bleekwater genoemd, afhankelijk van de concentratie. Chloorbleekloog voor huishoudelijk gebruik bevat gewoonlijk ongeveer 5% natriumhypochloriet (pH ongeveer 11, irriterend), en meer geconcentreerde chloorbleekloog bevat 10-15% natriumhypochloriet (pH ongeveer 13, bijtend).

                      Het resultaat is bijna dezelfde, beide middelen zowel zuur als chloorbleekmiddel vernietigen ziekteverwekkende micro-organismen in het drinkwater. Een zieke vogel wordt er niet beter van. Krijgt een vogel ziekteverwekkende bacterien binnen door de voeding wordt hij ziek en daar helpt geen zuur of chloorbleekmiddel tegen.

                      Opmerking


                      • #12
                        google

                        zoek eens op google en zie dat gloor oftewel bleekwater wel degelijk invloed heeft op bacterien in het darmkanaal van diverse soorten dieren

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                          zoek eens op google en zie dat gloor oftewel bleekwater wel degelijk invloed heeft op bacterien in het darmkanaal van diverse soorten dieren

                          Opmerking


                          • #14
                            Gebruik middelen waar ze voor bedoeld zijn !
                            Doe gewoon regelmatig gezasept door het water. Helpt overal tegen ,zowel in het bad water als in het drinkwater.

                            Opmerking


                            • #15
                              tijdlang

                              zoals eerder gemeld gebruik ik gloor cq bleekmiddel al geruime tijd en voldoet het goed , zoals jullie kunnen lezen op google wordt het regelmatig gebruikt door diverse personen welke het toedienen aan duiven , kippen geiten etc etc. de opmerking dat gezasept of ieder ander spul veiliger cq beter zou zijn bestrijdt ik in zijn geheel niet maar denk eerder dat deze mensen beinvloed zijn door de reclame makers van deze producten.

                              Opmerking

                              Working...
                              X