Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwkopfazantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • blauwkopfazantjes

    vorige keer was het mis gegaan .
    ik heb nu een koppel die blijft 3 dagen al vast zitten op het nest
    ik hoop dat het dit keer goed blijft gaan .
    gisteren heb ik 4 eitjes kunnen zien maar weet dit dus niet 100 % zeker ik wil ze met rust laten mocht het goed gaan ik ring ze dan maar niet ik wil het gewoon mee maken vind deze vogeltjes zo geweldig .
    ben bang mocht het goed gaan en ring ze dat ze ze in de steek laten
    nu is me vraag hoelang broeden deze vogeltjes .
    moet ik vanaf 4 ei dat ze vast zitten 12 dagen tellen ???
    en wanneer moet ik ze insecten gaan geven ???
    ze krijgen nu eivoer met buffelows pinky,s .
    trosgier sepia en grit .
    en exoten voer

  • #2
    vandaag is de 6 dag dat ze op het nest blijven .
    heeft iemand misschien ervaring ermee .
    moet ikz e nu insecten gaan voeren of wachten tot eietjes uitkomen .

    Opmerking


    • #3
      Met eivoer met pinkies en buffalo's geef je ze al voldoende, als de jongen een volle dag oud zijn kun je nog wat extra's even.
      Soms lusten de ouders rode muggenlarven, watervlooien en/of fruitvliegjes. Alle te koop bij de goede dierenwinkel, deze krijgen ze vaak donderdag of vrijdag vers binnen hier in het westen. Ik zou vast even informeren bij jou in de buurt want ze ze bijna overal al na een dag uitverkocht.

      Succes met geduld hebben.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        oke bedankt ton
        en hoelang broeden die voor eitjes uitkomen weet jij dat??

        Opmerking


        • #5
          Het was vorig jaar moeilijk te zien wanneer de pop er bij mij definitief op ging zitten....Daarna zitten ze afwisselend op de eieren (bij mij tenminste) voor een dikke twaalf dagen
          De jonkies overleden echter na twee dagen. Dit jaar ga ik ze meer buffalo's geven en in ieder geval veel kleine insecten. (dat advies kreeg ik....)

          Opmerking


          • #6
            Meestal broeden ze 11-13 dagen. Ik liet ze altijd lekker zitten en nam niet het risico om ze te storen door te kijken (ook al is de verleiding groot).
            Nadeel is dat je ze dan niet kan ringen, maar ja .... je wilt toch ook graag jongen. Na 3 weken keek ik meestal of-, en wat er in het nest zat.

            Opmerking


            • #7
              ringen

              als je de vogels vanaf de eerste dag dat ze gaan bouwen went om aan het nestje te komen zullen ze nestcontrolle toelaten. als je dit niet durft en je nest niet wil verspelen kun je aan het observeren van de vogels merken dat er jongen zijn en ringen van vogels geeft voordelen zo weet je wie de ouders zijn wanneer ze geboren zijn enz

              Opmerking

              Working...
              X