Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: koppelen van diamantduiven

Lid
    Thanks
    0

koppelen van diamantduiven

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Beste forumleden,

ik heb een koppel diamantduiven in een ruime kooi zitten. Eerst zaten ze in een binnenvolliere maar nu heb ik ze apart gezet in een kooi.
    Ik heb ze vorig jaar rond de kerst gekocht en volgens de kweker waren het jongen van dat jaar.

Onder welke omstandigheden zou dit koppel gaan paren en hoe kun je dit eventueel stimuleren; het lijkt er nu op alsof ze elkaar maar matig accepteren.

Als voer geef ik ze tropenvoer, uiteraard grit en maagkiezel en vers water elke dag.
    De kooi staat binnen in de huiskamer en ik zorg ervoor dat ze nu 14 uren licht krijgen.

Graag advies.

Senior lid Ilovediamantduifjes's Avatar
    Thanks
    0
    Je kunt een sepia ophangen, eivoer geven en natuurlijk nestjes ophangen en nestmateriaal geven (maar ik neem aan dat dat al gebeurd is ) Voor de rest: geduld hebben. Die beestjes zullen niet op commando eieren gaan leggen. Het is nog vroeg in het jaar, nog even wachten, dan komt het wel

Volgens de verkoper waren het jong van dat jaar. Misschien zijn het wel 2 doffers of 2 duivinnen. Als jong is dat moeilijker te zien. Zie je soms een duif baltsen naar de ander?

Waarom zitten ze nu in een kooi? In een grote volière zullen ze misschien gemakkelijker tot broeden overgaan Of zaten daar nog andere vogels in die het broeden verstoorden of de duiven kaalpikten?

Alleszins van suc6
    Matsje <3

Senior lid peggylisa's Avatar
    Thanks
    0
    Kaarslicht, muziekje, wijn en olijven, dat werkt bij mij ook

Senior lid Nicolai's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo,
    Ik zal ze gewoon in de voliere doen.
    Genoeg nestkasjes geven, en nestmateriaal.(takjes en hooi)
    Al het een mannetje en een vrouwtje is zullen ze vast wel gaan broeden.
    Geef ze eivoer.
    Als het mooi weer is kan je ze met een planten spuit iets na spuiten met nevelstand.
    Gr, Succes er mee.

Forum Rechten