Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niet tot broeden over gaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • niet tot broeden over gaan

    Ik heb nu al een week of 6 ,4 koppels in verschillende kweek kooien zitten
    de tap bij de mannen is goed opgezet maar de vogels willen niet over gaan tot broeden.
    De vogels zitten al vanaf januari op 14 uur licht en 1 pop zit al 2 weken op het nest, ik geef ze 2 keer in de week ei kracht voer , groente en fruit en nog een beetje vogel muur .

    Wat doe ik fout?

  • #2
    als ik met de kweek begin geef ik mijn vogels iedere dag eivoer met pinky,s of buffelows dit stimuleerd de nesteldrang of je vogels zijn er nog niet klaar ervoor dat kan ook

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door rocco
      Ik heb nu al een week of 6 ,4 koppels in verschillende kweek kooien zitten
      de tap bij de mannen is goed opgezet maar de vogels willen niet over gaan tot broeden.
      De vogels zitten al vanaf januari op 14 uur licht en 1 pop zit al 2 weken op het nest, ik geef ze 2 keer in de week ei kracht voer , groente en fruit en nog een beetje vogel muur .

      Wat doe ik fout?
      Rocco , je moet de conditie opbouwen door gelijktijdig bij het verlengen van het licht (mag wel 15 a 16 uur) ook elke dag eivoer met pinkies e.d. te geven,zoals ook Mirke aanhaalt.
      Dat hoort dus allemaal bij elkaar. Licht,temperatuur en voedsel.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Rocco , je moet de conditie opbouwen door gelijktijdig bij het verlengen van het licht (mag wel 15 a 16 uur) ook elke dag eivoer met pinkies e.d. te geven,zoals ook Mirke aanhaalt.
        Dat hoort dus allemaal bij elkaar. Licht,temperatuur en voedsel.

        waar koop ik pinkies

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rocco
          waar koop ik pinkies
          Veelal worden diepvries pinkies gebruikt.
          Het adres ben ik even kwijt,maar mss dat een forumlid je daaraan kan helpen.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Extra hennep door het voer wil ook wel eens helpen. Tarwekiemolie idem dito.

            Opmerking


            • #7
              nog 2 weekjes wachten dan is het wel zover, de kanaries hebben ongeveer 8 weken de tijd nodig om broedrijp te worden ( sommige iets eerder, sommige iets langer).

              tijd,licht,voeding,temperatuur moet wel allemaal kloppen.
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                nog 2 weekjes wachten dan is het wel zover, de kanaries hebben ongeveer 8 weken de tijd nodig om broedrijp te worden ( sommige iets eerder, sommige iets langer).

                tijd,licht,voeding,temperatuur moet wel allemaal kloppen.
                Idd. 8 weken,dat is ook de tijd die al -tig jaren aanhoud
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  hoi
                  ik geef mn vogels elke dag eivoer ik vul het bij en het zaad om de 2/3 dagen verversen ik geef ze wel eens iet extra maar voorderest eten ze goed en komen er genoeg jongen uit heb er al wat op stok

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door pieter12
                    hoi
                    ik geef mn vogels elke dag eivoer ik vul het bij en het zaad om de 2/3 dagen verversen ik geef ze wel eens iet extra maar voorderest eten ze goed en komen er genoeg jongen uit heb er al wat op stok
                    Lijkt mij beter om het zaad zo te geven dat het net niet op is dan om het elke keer bij te vullen omdat ze dan elke keer alleen het lekkere eruithalen en de rest laten liggen terwijl ze het wel nodig hebben.
                    Mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking

                    Working...
                    X