Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Bodembedekking

Junior lid
    Thanks
    0

Bodembedekking

Mag ik jullie het volgende vragen:
    Ik heb een kamervolière van Ferplast gekocht. Daarin wonen nu 2 Japanse Meeuwen, 2 zebravinken en 2 kanaries.
    Ik kreeg heel fijne beukensnippers mee voor op de bodem, maar jemig, ze hoeven maar even te vliegen en alles ligt op de grond en de schuiflade met de snippers is leeg. Ik zou graag iets op de grond willen, dat zwaarder was. Mag je ook kattenbakkorrels gebruiken?

Senior lid
    Thanks
    0

antwoord

je kunt kattebak korrels gebruiken maar beter is om zand op de bodem te doen reden is dat jap meeuwen en zebravinken beukenkorrels of kattebakkorrels het nest in dragen waardoor de eitjes beschadigd kunnen raken nu is het zowiezo niet verstandig tenminste als je wil kweken kanaries, jappen en zebraas bij elkaar te zetten omdat voornamelijk jappen in elk nest kruipen

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo Lambert,

bedankt voor je snelle antwoord.
    Mijn doel is niet om te gaan kweken. Ik wil gewoon gezellig vogeltjes in huis hebben. De schuiflade van de volière heeft een spleet tussen de rand van de schuiflade, en de wand van de volière. Ik vind een beetje rommel niet erg, met drie honden stofzuig je toch elke dag even, maar ze vliegen graag wat door de kooi en dan stuift alles naar buiten, omdat het zo licht is. Zou dat met zand minder erg zijn?
    En mocht ik toch gaan voor de kattenbakkorrels, is er dan iets wat ik juist wel/niet zou moeten nemen?

Nog een vraag: de volière is aan 4 kanten gewoon open, het is eigenlijk een grote kooi op pootjes. Mogen de vogels in de zomer naar buiten, of tocht het dan te snel?

Alvast bedankt!

Senior lid
    Thanks
    0

stof

probeer gewoon een kattebakkorrel op houtbasis te krijgen of het merk carino zand wil ook goed zijn maar iets van stof zou je altijd houden of je moet al papier op de bodem leggen en ja je vogels kunnen in de zomer buiten tocht zal dan geen probleem zijn maar let wel op dat de vogels niet vol in de zon komen te staan ivm de warmte geef ze in ieder geval de mogelijkheid in de schaduw te kunnen zitten

Junior lid
    Thanks
    0
    Lambert, al weer bedankt!
    Nog één vraagje: vanaf welke maand kunnen ze naar buiten? Mei, juni?
    En als het door bv. flinke wind in de kooi regent, is dat dan niet vervelend voor de vogels?

Zo'n volière moet je echt afschermen tegen regen (afdak), hij roest anders met één jaar al weg.
    Voor de vogels is minstens één zijde dicht een stuk rustiger, een plaat board is al voldoende.

Veel plezier met de beestjes.

je kunt de vogels begin mei wel naar buiten doen, dan is de kans op vrieskou wel afgenomen (hoop ik )

kris
    Groet'n uut Drenthe

Junior lid
    Thanks
    0
    Heren, mijn hartelijke dank.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Annemarie Bekijk Bericht
    Lambert, al weer bedankt!
    Nog één vraagje: vanaf welke maand kunnen ze naar buiten? Mei, juni?
    En als het door bv. flinke wind in de kooi regent, is dat dan niet vervelend voor de vogels?
    De kooi zal je idd. af moeten schermen. Zeker aan de wind/regenkant.
    Zelf doe ik mijn vogels ook in mei naar buiten,mits de temperatuur 's nachts
    niet onder de 10 gr.C komt.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

bodem

op deze site onder het kopje nieuws staat een artiekel over een nieuwe soort bodem bedekking voor in broedkooien.

http://www.witborstzebravink.nl/news/

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten