Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Liefhebber van gaailijsters

Junior lid
    Thanks
    0

Liefhebber van gaailijsters

Hallo allemaal,

Ik ben vooral een liefhebber van gaailijsters. Het sociale gedrag van deze vogels, zowel naar elkaar als naar de verzorger toe boeit me.
    Ik kweek met de witwanggaailijster, bruine maskergaailijster, roodstaartgaailijster, roodoorbuulbuul en Braziliaanse dwergrallen.
    Hiermee kweek ik met wisselend succes. Ik ga het komend kweekseizoen weer met veel enthousiasme tegemoet. De volieres zijn weer schoon en de vogels zijn voorzien van nestgelegenheden.
    Ik probeer dit seizoen, indien mogelijk, van ieder koppel een kweekversalg bij te houden. Met de Braziliaanse dwergral wordt redelijk gekweekt maar er zijn weinig tot geen kweekverslagen te vinden.
    Ik wens iedereen veel plezier en succes toe met het houden en kweken van vogels.

Met vriendelijke groet,

Wim Boer

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0
    Welkom op het forum
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Senior lid
    Thanks
    1
    Welkom op dit forum.
    Je hebt een interessante vogelcollectie. Ik ben dit jaar ook gestart met roodstaartgaailijsters. Heb jij er al kweekervaringen mee?

Is de bestandregistratie van de speciaalclub ook voor jou een goed idee Wim?
    Van de website:

Vogelbestandsregistratie De Speciaalclub houdt een bestandsregistratie bij voor haar leden. Dit heeft tot doel het registreren en bijhouden van de gehouden vogelsoorten. Op deze manier kunt u als lid in contact komen met andere leden.

Junior lid
    Thanks
    0

kweekervaring en bestandsregistratie

Hallo Robin en Ton,

Ik heb nog maar weinig kweekervaringen opgedaan met de roodstaartgaailijster. Het is een van mijn lievelingsvogels uit mijn collectie.
    Enige jaren geleden heb ik een formulier ingevuld en opgestuurd m.b.t. de bestandsregistratie via de Speciaalclub. Heb daar veder niets meer van vernomen. Ik heb inmiddels zelf ook een eigen bestandsregistratie met kwekers uit Nederland,, Belgie, Duitsland en Tsjechie.
    De dierentuin in Praag blijkt ook een mooi bestand aan gaailijsters te hebben.

Groetjes,

Wim

Die bestandsregistratie van de speciaalclub loopt nu wel goed, ik weet wie het bijhoudt...

Stamgast
    Thanks
    0
    welkom hier

Senior lid
    Thanks
    0
    Hallo,
    Welkom
    groeten kris

Forum Rechten