Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel eivoer

    Ik heb eindelijk mijn CEDE Morbido binnen.
    Op de pak wordt gesproken over een dag hoeveelheid of bv 1/4 deel van een dag hoeveelheid.
    Is er een "regel" hoeveel een dag hoeveelheid is?????

  • #2
    Dag,


    zelf geef ik ongeveer 2 x 2 theelepels eivoer per dag per koppel als er jongen zijn. dus 2 lepeltjes smorgens en 2 lepeltjes smiddags.

    Ter voorbereiding op de kweek krijgen ze bij mij (kanarie's ) 1 x 2 theelepels per week per koppel, als er eieren zijn krijgen ze geen eivoer.


    mvg,

    HJ de Graaf

    Opmerking


    • #3
      van cede heb ik vernomen dat cede morbido is niet gemaakt/ontwikkeld voor NL kwekers. eerst advies winnen bij cede AUB voor dat je iets gaan voeren.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
        van cede heb ik vernomen dat cede morbido is niet gemaakt/ontwikkeld voor NL kwekers. eerst advies winnen bij cede AUB voor dat je iets gaan voeren.
        hoezo, als ik de vogels in belgie hiermee voer is het dan wel goed

        als het goed is voor vogels in andere landen, zal het toch ook zeker goed zijn. voor vogels hier in nederland.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
          van cede heb ik vernomen dat cede morbido is niet gemaakt/ontwikkeld voor NL kwekers. eerst advies winnen bij cede AUB voor dat je iets gaan voeren.

          CEDE MORBIDO is op de eerste plaats ontwikkeld voor Spanje,Portugal,
          Italie en Frankrijk en niet speciaal voor de Nederlandse Markt.

          Het is echter gewoon "nat" eivoer,zoals ook Orlux Gold Patee en WM geel.

          Het verzuurt minder snel en behoeft niet te worden aangemaakt.
          Ook een aanrader voor hen,die geen tijd hebben om zelf eivoer te bereiden.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Het kan ook zijn dat er een stofje in verwerkt is dat in Nederland niet is toegelaten, bv een van de conserveermiddelen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Het kan ook zijn dat er een stofje in verwerkt is dat in Nederland niet is toegelaten, bv een van de conserveermiddelen.
              Denk ik niet,Ton.
              CEDE heeft dat speciaal voor de Zuid-Europese landen gemaakt,omdat
              het eivoer snel verzuurt. Gebruik wordt gemaakt van extra honing,dat een conserverende werking heeft.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                hallo,

                ik heb ook niet zo veel tijd voor mijn vogels maar (dan moet je stoppen met je hobby) maak meer tijd hier geniet je meer van.
                wat mij is verteld dat zeg ik...wat je er mee doet moet gij zelf weten.

                gr
                r

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
                  maak meer tijd
                  Heb ik eens geprobeerd, maar dan is de dag erna zoveel korter. Is dus geen optie.

                  Greetzzz

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
                    hallo,

                    ik heb ook niet zo veel tijd voor mijn vogels maar (dan moet je stoppen met je hobby) maak meer tijd hier geniet je meer van.
                    wat mij is verteld dat zeg ik...wat je er mee doet moet gij zelf weten.

                    gr
                    r
                    Niet iedereen heeft een betrekking van 0900-1700 u. Anderen hebben
                    werk in de continue,overwerk of anderszins.
                    Dat zou dus betekenen,dat deze mensen de vogelhobby niet zouden kunnen
                    uitoefenen. Omdat ze 's morgens al vroeg naar het werk zijn of laat thuiskomen kunnen ze niet op tijd eivoer geven.
                    Met een zadenmengeling ligt dat anders. Hiervan kan je de bakken ruim voorzien desnoods nog een bak erbij.
                    Gewoon eivoer moet je met wat water rul maken. Na verloop van tijd verzuurt dat en wordt niet meer gegeten.
                    CEDE Morbido,Orlux Pate of WM nat is dan een uitkomst.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking

                    Working...
                    X