Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhogen eiwitpercentage in het eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verhogen eiwitpercentage in het eivoer

    Welke toevoegingen zijn geschikt en waarom?

    Caseine:Calciumcaseinaat: is gemodificeerd caseine en heeft een iets hoger eiwitpercentage en ongeveer hetzelfde aminozuurpatroon.

    Natriumcaseinaat of sodiumcaseinaat: heeft ongeveer hetzelfde eiwitpercentage en aminozuurpatroon als calciumcaseinaat.

    Lactalbumine (melkalbumine): heeft een eiwitpercentage van ongeveer 85%. Het produkt is wat gelig van kleur en heeft van de melkeiwitten de meest aangename geur en smaak. Het is een duur produkt.

    Kalveropfokmelk: het is een soo rt van vervangmaaltijd voor kalveren. Het meel is een zoetachtig produkt met hoogwaardige eiwitten en veel vetten en vitamines.

    Ei-albumine: of kip-eiwitpoeder bestaat uit meer dan 80% zuiver eiwit van zeer goede kwaliteit. Het wordt gemaakt van het eiwit uit het eiwit, echter nadeel zijn de zeer hoge prijs en het ontbreken van overige voedingsstoffen.

    Eipoeder: bestaat uit 50% eiwitten van goede kwaliteit. Het poeder is veel geler van kleur dan de ei-albumine omdat het is gemaakt van het wit en de dooier van het kippeei. Eipoeder heeft een wat zwavelachtige geur en heeft ongeveer dezelfde eigenschappen van ei-albumine, echter het is vetter.

    Promtamil: is een zeer fijn poeder dat bestaat uit geconcentreerd aardappeleiwit. Ongeveer 80% hoogwaardig eiwit met een zeer goed aminozuurpatroon. Als hoogwaardig eiwitconcentraat is het relatief goedkoop, ongeveer de helft van caseine.

    Vismeel: bevat eiwitten van een goede kwaliteit zo'n 65%.

  • #2
    verhogen

    vraag me af waarom je het eiwitgehalte wilt verhogen, kun je me daar een reden voor geven.
    bij voorbaat dank

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Eivoer heeft een gemiddelde eiwitwaarde van 17-18%, buffalo's en pinkies gemiddeld 20%. Zie link: http://www.cabeza.nl/index.php?actio...cepten&lang=NL

        Ik zag op http://www.cabeza.nl/index.php?actio...eivoer&lang=NL waardes tot 26%, vandaar mijn vraag.

        Opmerking


        • #5
          Het risico op eiwitvergiftiging is veel groter dan het vermeende voordeel.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Dus als je eivoer 18 procent eiwitten bevat en pinky,s/buffalo,s 20 procent heb je als je een kilo eivoer vermengd met een kilo pinky,s buffalo,s nog maar een <ei> voer waar maar 19 procent eiwit in zit.Wordt een duur voertje.
            Waarom niet een ei erdoor?

            groeten eddie

            Opmerking


            • #7
              Wat volgens mij echt geschikt is zijn ei,insecten en vis.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Waarom niet een ei erdoor?
                Een ei bestaat voor het grootste deel uit water, het percentage benutbare eiwitten is vele malen lager dan 18 of 19 procent.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  In een ei zit alles wat nodig is om een kuiken tot wasdom te laten komen anders kwam er niks uit.Menig kweker van putters en goudvinken gebruikt hoofdzakelijk roerei.
                  Als je niet kweekt komt dat niet doordat het eiwitgehalte maar 18 procent is vaak ligt de oorzaak elders maar zoekt men een excuus.

                  groeten eddie

                  Opmerking

                  Working...
                  X