Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal

    ik ben er over aan het denken om mischien een koppel aan te schaffen.
    zijn er nog dingen waar ik eventueel nog op moet letten bij de verzorging.
    verschild deze veel met andere vogels.
    ik heb wel ervaring met kanaries en diversen tropen.
    bv eventueel afwijkende voeding of nestgelegenheid.
    ze zouden een kooi tot hun beschikking krijgen van ongeveer 1.80 hoog 1.20 breed en 60cm diep.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      dat is het punt groter als deze kooi heb ik niet en plaats voor een volaire is er niet.
      maar ik hoor dat er ook mensen ze in een broedkooi hebben die er ook mee kweken.
      dan lijkt me deze kooi nogal vrij ruim.
      ik heb de mogelijkheid omdat deze kooi buiten is er planten en mischien een boompje of conifeertje in te zetten.

      Opmerking


      • #4
        geen verschillen of gewoon geen advies.
        dat de kooi voor sommigen van jullie te klein is(in jullie ogen)
        heeft toch niets met advies te maken.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door josmo
          geen verschillen of gewoon geen advies.
          dat de kooi voor sommigen van jullie te klein is(in jullie ogen)
          heeft toch niets met advies te maken.

          Opmerking


          • #6
            Ben er ook geen voorstander van,maar het is wel te doen als je de vogels bij een kweker haalt die ze ook zo heeft zitten.Ken zelf iemand die groene kardinalen in zulke kooien kweekt zie het met eigen ogen en op dit moment heeft hij er 3 rondvliegen en 3 van een week oud.Maar dan denk ik dat je eens bij zulke kwekers moet gaan kijken want het vergt wel een goede voeding en verzorging om het zover te krijgen.Een koppel dat al langere tijd in een voliere zit zal het niet zo gauw in een kleinere kooi doen.En hebben de vogels onderling ruzie kunnen ze in een voliere iets makkelijker weg komen en in een kooi zal dat sneller slachtoffers geven,hopenlijk heb je er wat aan er zijn zoveel leuke vogels maar over het algemeen zijn insecteneters veel agressiever dan zaadeters.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
              En hebben de vogels onderling ruzie kunnen ze in een voliere iets makkelijker weg komen en in een kooi zal dat sneller slachtoffers geven,hopenlijk heb je er wat aan er zijn zoveel leuke vogels maar over het algemeen zijn insecteneters veel agressiever dan zaadeters.
              Dat laatste heb ik nu 2 keer gezien. Mijn koppel doet alles samen tot nestjes maken aan toe. Maar ALS ze bonje hebben hangen ze in elkaar en rollen ze over de grond. Ik ben blij dat ze dan weg kunnen schieten in de struiken want als je ziet hoe ze elkaar met de poten grijpen en dan de snavel in de borst hakken wordt je niet vrolijk. Vreemd ook want 99,99 % van de tijd is het gewoon dikke mik tussen die twee

              Ik denk dat veel kan maar heel weinig lukt als je het zo op het randje gaat spelen. Soms hebben mensen geluk maar jij gaat de vogels nog aanschaffen. Waarom zou je dit willen als de vogels er eigenlijk niet geschikt voor zijn? Dat begrijp ik niet zo goed. Er zijn zoveel leuke en mooie vogels te krijgen. Ik zou dan nog eerder voor brilvogels gaan een microbiotoop inrichten.

              Opmerking


              • #8
                dat de kooi voor sommigen van jullie te klein is(in jullie ogen)
                heeft toch niets met advies te maken.
                Hmm, dus je wil alleen horen dat het prima kan....

                Oke dan, jahoor kan prima. Zul je veel plezier van hebben.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Als je geen plaats hebt voor een grotere kooi ,moet je vogels gaan houden waar je kooi wel geschikt voor is.

                  Opmerking


                  • #10
                    sluit me aan bij animal

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zeg niet dat ik wil horen dat het kan.
                      ik zeg dat dit wel in kleinere kooien gebeurd.
                      maar mijn punt is waarom wel andere soorten in zo'n kooi en geen nachtegalen.
                      er zijn grotere vogels die in kooien worden gehouden van deze maat.(ik zeg niet dat dit goed is)
                      maar zeg zelf alle vogels in gevangenschap zitten kleiner als dat ze in het wild zitten.
                      ik krijg hier aleen maar te horen de kooi is te klein.(waneer is een kooi te klein)
                      ik heb nog maar 1 goede reden gehoord dat is dat vruchten cq insecteneters wat agresiever zijn en elkaar soms wel eens beu zijn en elkaar aanvallen.
                      dit gebeurd bij mijn mozambique sijzen ook wel eens na een paar minuten zitten ze weer naast elkaar.(deze zitten kleiner)
                      ik wil graag weten waarom niet.
                      waarom wel,weet ik wel.(schiterende vogels)
                      als het echt niet kan leg ik me daar bij neer.

                      Opmerking


                      • #12
                        Omdat ze gedragingen hebben die ze elke dag heel veel laten zien die daarin niet passen. Als je ze zo wil verzorgen zullen ze niet dood gaan maar de hele dag heen en weer en heen en weer zoeven. Als jij dat geen probleem vindt moet je dat gewoon doen. Ik kan dat niet aanzien. Ik heb ze nu tijdelijk in 2x2x1 meter kweekbox omdat ik alles opnieuw aan het beplanten ben en echt heel goed schoonmaak. Veel te klein en ze zoeven de godganse dag van links naar rechts. Kan niet wachten tot de deur weer open kan en ze weer in de vlucht van 4x3,5 meter kunnen die 4 meter hoog is. Dan kunnen ze weer normaal doen en niet als een soort muizen door de ruimte schieten. Dan zijn het nl net bruine muizen en lijken het helemaal geen vogels meer. Zenuwachtige raketjes die constant dezelfde baantjes trekken.

                        Ik begrijp niet waarom dat geen reden mag zijn voor jou? Ik heb het je eerder ook al gezegd. Te beweeglijk en te slim om zo klein te zetten. Als je dat perse wil zou ik in mei 2 kamervogels zoeken. Die zijn dan alleen maar dankbaar en misschien dat die wel kunnen wennen zo klein. Mijn vogels verkoop ik niet eens aan mensen die geen beplante vlucht hebben van minstens 3-4 meter als ik ooit kweek. Ik vind dat dus het minimum. Zoals jij ze wil houden had je bij mij geen vogel kunnen halen

                        Opmerking


                        • #13
                          Zoals ik al aanhaalde.... snap je wat cynisme is?
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            inderdaad dit stukje had ik ok al gelezen.
                            dus ik denk waarom niet.
                            maar alsik verder lees staat er ook dat voor het broeden met deze vogels een grotere ruimte nodig is.
                            en aangezien iedreen het hier afwijst om ze te nemen doe ik het maar niet.
                            ik heb namelijk geen ruimte (nou ja geen ruimte,ik heb een vrouw)voor een grotere kooi.
                            wat zou in jullie ogen een goede vervanger zijn voor in deze kooi.
                            wetende dat hij buiten staat,er is wel een nachthok maar niet verwarmd er is ook afscherming s'winters door middel van plexiglas voor het gaas.
                            en die dus net als de nachtegaal vrij redelijk vorstbestendig is.
                            ik heb ook enkele koppels mozambiqeusijzen buiten deze doen het prima maar in deze kooi wil ik iets anders eigenlijk iets kleurrijks daarom was dus de keus gevallen op de japanse nachtegaal.

                            Opmerking


                            • #15
                              Moet het een zangvogel zijn of is dat geen noodzaak?
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X