Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: japanse nachtegaal

Senior lid
    Thanks
    0

japanse nachtegaal

ik ben er over aan het denken om mischien een koppel aan te schaffen.
    zijn er nog dingen waar ik eventueel nog op moet letten bij de verzorging.
    verschild deze veel met andere vogels.
    ik heb wel ervaring met kanaries en diversen tropen.
    bv eventueel afwijkende voeding of nestgelegenheid.
    ze zouden een kooi tot hun beschikking krijgen van ongeveer 1.80 hoog 1.20 breed en 60cm diep.

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik zou ze zelf nooit in een kooi houden. Hoe ruimer hoe beter want ze zitten nooit stil. Ze zijn dol op vliegen en door de struiken schieten. Dan worden ze ook erg tam en zien ze er gelukkig en vrolijk uit. Ze broeden in coniferen en struiken en in de zomer jagen ze non stop op insecten. Daarbij vangen ze ze zelf uit de lucht.

Dus wat mij betreft maak je er beter een ruime open volière voor en zet je iets anders in die kooi In die kooi gaan ze de hele dag van links naar rechts en dat is niet leuk om naar te kijken.

Senior lid
    Thanks
    0
    dat is het punt groter als deze kooi heb ik niet en plaats voor een volaire is er niet.
    maar ik hoor dat er ook mensen ze in een broedkooi hebben die er ook mee kweken.
    dan lijkt me deze kooi nogal vrij ruim.
    ik heb de mogelijkheid omdat deze kooi buiten is er planten en mischien een boompje of conifeertje in te zetten.

Senior lid
    Thanks
    0
    geen verschillen of gewoon geen advies.
    dat de kooi voor sommigen van jullie te klein is(in jullie ogen)
    heeft toch niets met advies te maken.

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josmo Bekijk Bericht

Waarom heeft dat niets met advies te maken? Ik kan nu niet zeggen hoe ze te verzorgen want dat past niet in die kooi. Dus misschien dat een ander ideeën heeft daarover? Er past immers geen 2 meter hoge thuja in. Een grote bak met zitstok voor levend voer. Een badschaal, een beschut beplant deel en een open vlieggedeelte. Ik heb geen ervaring met houden van nachtegalen in kleine kooien of broedkooien. Ik krijg ze niet eens gekweekt in 30 kuub open beplante vlucht.

Stamgast
    Thanks
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josmo Bekijk Bericht
    hallo josmo,
    google; " birds of paradise forum onderwerp bekijken japanse nachtegaal "
    ps; ik ben er geen voorstander van en volg de stelling van marx

Senior lid rob 2's Avatar
    Thanks
    0
    Ben er ook geen voorstander van,maar het is wel te doen als je de vogels bij een kweker haalt die ze ook zo heeft zitten.Ken zelf iemand die groene kardinalen in zulke kooien kweekt zie het met eigen ogen en op dit moment heeft hij er 3 rondvliegen en 3 van een week oud.Maar dan denk ik dat je eens bij zulke kwekers moet gaan kijken want het vergt wel een goede voeding en verzorging om het zover te krijgen.Een koppel dat al langere tijd in een voliere zit zal het niet zo gauw in een kleinere kooi doen.En hebben de vogels onderling ruzie kunnen ze in een voliere iets makkelijker weg komen en in een kooi zal dat sneller slachtoffers geven,hopenlijk heb je er wat aan er zijn zoveel leuke vogels maar over het algemeen zijn insecteneters veel agressiever dan zaadeters.

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob 2 Bekijk Bericht
    En hebben de vogels onderling ruzie kunnen ze in een voliere iets makkelijker weg komen en in een kooi zal dat sneller slachtoffers geven,hopenlijk heb je er wat aan er zijn zoveel leuke vogels maar over het algemeen zijn insecteneters veel agressiever dan zaadeters.
    Dat laatste heb ik nu 2 keer gezien. Mijn koppel doet alles samen tot nestjes maken aan toe. Maar ALS ze bonje hebben hangen ze in elkaar en rollen ze over de grond. Ik ben blij dat ze dan weg kunnen schieten in de struiken want als je ziet hoe ze elkaar met de poten grijpen en dan de snavel in de borst hakken wordt je niet vrolijk. Vreemd ook want 99,99 % van de tijd is het gewoon dikke mik tussen die twee

Ik denk dat veel kan maar heel weinig lukt als je het zo op het randje gaat spelen. Soms hebben mensen geluk maar jij gaat de vogels nog aanschaffen. Waarom zou je dit willen als de vogels er eigenlijk niet geschikt voor zijn? Dat begrijp ik niet zo goed. Er zijn zoveel leuke en mooie vogels te krijgen. Ik zou dan nog eerder voor brilvogels gaan een microbiotoop inrichten.

Hmm, dus je wil alleen horen dat het prima kan....

Oke dan, jahoor kan prima. Zul je veel plezier van hebben.

Stamgast
    Thanks
    0
    Als je geen plaats hebt voor een grotere kooi ,moet je vogels gaan houden waar je kooi wel geschikt voor is.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten