Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan dit in mijn voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kan dit in mijn voliere

    Hoii allemaal,

    Ik ga een nieuwe voliere bouwen omdat de andere afgebroken moet worden. Ivm ruimte gebrek mijn en mijn zus haar brommer kunnen niet onder het afdak .

    De voliere komt nu in een zogenaamde "verloren hoek" bij ons op plaats.
    We hebben niet zon grote tuin. en we hebben een schuine schuttting.
    De voliere word een voliere die in een punt afloopt.
    Het breedste punt word +- 100cm en loopt af naar minimaal 50 Cm. 3m lang en 2.20 m hoog.
    En daarna komt er een nachthok. Ik weet nog niet hoe groot.

    Ik wil hierin wil ik houden 2-2 valkparkieten, 2-2 grasparkieten en 1-1 prachtrosellas die tussen grasparkieten zijn geboren. Met broeden. Ik haal mijn rosellas als ze toch agresief worden tussen maart en sept uit de voliere en ze gaan dan naar een kooi van 1m x 80 x 180.
    Ik heb gezien dat het bij iemand ging die heeft een voliere van 3x3x2 en die heeft 4 rosellas, 4 roodruggen grasparkieten en kakarikis bij elkaar zitten met broeden zonder enkele problemen.

    Dit kan toch of niet,
    Hoe groot zou het nachthok moeten worden?
    Groetjes Diana
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

  • #2
    Misschien dat de vogels het een tijdje overleven, maar het is m.i. veel te veel vogels in een veel te kleine ruimte.
    Dit wil je toch niet??
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Hoi dianatjuhh
      Probeer rekening te houden hoeveel vogels je in een voilere wilt hebben,
      heb je meer dan vier dan zou het verstandig zijn om een ruime voilere te hebben. ze willen ook ruimte hebben om vrij te kunnen vliegen in de voilere.!

      Opmerking


      • #4
        De voliere is bijna klaar het frame staat er nu bijna allen bij het dak nog.
        Morgen ga ik het gaas zetten en het golfplaten dak..
        De voliere is nu trouwens 3.40m X breedste punt 100cm en smalste stuk 60cm.

        Gr diana
        1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
        Kijk eens een keer op mijn site
        www.mijnvogels.webklik.nl

        Opmerking

        Working...
        X