Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter kooi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
    Oh, dat is wel kleiner dan ik in gedachten had...
    Maar je zou zoiets ook best in/op een grotere kooi kunnen maken, toch?

    Natuurlijk. En als je denkt dat de vogels dit leuk vinden dan kan je zelfs in je voliere een karretje vol distelzaad zetten zodat je puttertjes iets te doen hebben. Het gaat mij ook niet zozeer om het putten. Denk inderdaad dat de vogels al lang blij zijn dat ze iets te doen hebben. De grootte van de kooi is echter zo ouderwets dat ik denk, moet dat nou? 1 stokje op hoogte en aangezien ik putters heb gehad weet ik hoe beweeglijk die dingen zijn van zichzelf. Soort zangkooi maar dan voor het leven. Dat daarover discussie ontstaat lijkt mij vrij logisch. Ik heb al moeite met mijn broedkooien van 80 cm dus de schuiven zitten er niet meer in. Lekker alles op 1,6 meter per paartje.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Natuurlijk. En als je denkt dat de vogels dit leuk vinden dan kan je zelfs in je voliere een karretje vol distelzaad zetten zodat je puttertjes iets te doen hebben. Het gaat mij ook niet zozeer om het putten. Denk inderdaad dat de vogels al lang blij zijn dat ze iets te doen hebben. De grootte van de kooi is echter zo ouderwets dat ik denk, moet dat nou? 1 stokje op hoogte en aangezien ik putters heb gehad weet ik hoe beweeglijk die dingen zijn van zichzelf. Soort zangkooi maar dan voor het leven. Dat daarover discussie ontstaat lijkt mij vrij logisch. Ik heb al moeite met mijn broedkooien van 80 cm dus de schuiven zitten er niet meer in. Lekker alles op 1,6 meter per paartje.
      marx je hebt gelijk dit is niet meer van deze tijd vroeger keken ze niet zo nauw maar iedereen weet inmiddels wel dat dit te klein is

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
        Oh, dat is wel kleiner dan ik in gedachten had...
        Maar je zou zoiets ook best in/op een grotere kooi kunnen maken, toch?
        Kan aan mij liggen,maar ik kan aan de kleinefoto niet zien wat de afmetingen zijn van deze putterkooi.
        Ik meen er wel eens te hebben gezien,die best behoorlijke afmetingen had.
        Voor een echt wilde putter,die moet maar in de natuur blijven.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Kan aan mij liggen,maar ik kan aan de kleinefoto niet zien wat de afmetingen zijn van deze putterkooi.
          Ik meen er wel eens te hebben gezien,die best behoorlijke afmetingen had.
          Voor een echt wilde putter,die moet maar in de natuur blijven.
          Aan de tralies te zien, is dit ongeveer de grootte van een kanarie-zangkooitje. Maar misschien dat Putter12345 wel zo'n grotere versie heeft.

          Marx, ik ben ook voor zoveel mogelijk ruimte, zodat de vogels tenminste plek hebben om te vliegen. De "oudere" garde is daar denk ik wat gemakkelijker in (omdat ze dat van vroeger gewend zijn). Zo vindt mijn vader het geen enkel probleem om zijn zang-kanarie mannen in de winter in van die kleine zangkooitjes te houden. Gelukkig zitten ze in de zomer wel in een lekker grote voliere (en de mannen die niet goed zingen zelfs het hele jaar)

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
            Marx, ik ben ook voor zoveel mogelijk ruimte, zodat de vogels tenminste plek hebben om te vliegen. De "oudere" garde is daar denk ik wat gemakkelijker in (omdat ze dat van vroeger gewend zijn). Zo vindt mijn vader het geen enkel probleem om zijn zang-kanarie mannen in de winter in van die kleine zangkooitjes te houden. Gelukkig zitten ze in de zomer wel in een lekker grote voliere (en de mannen die niet goed zingen zelfs het hele jaar)

            Opmerking


            • #21
              marx: is het niet wat te vergelijken met de roepkwartels die ze in de boom
              hangen, dat is wel nog niet zo extreem zoals je beschrijft maar echt
              veel plaats hebben die kwartels ook niet

              Opmerking


              • #22
                eigelijk moet er een richt lijn komen wat de minimaat is voor vogels in gevangen schap en daar ook controle op dan is er heeeeeel veel vogel leed te verkomen maar dat zal wel nooit gebeuren

                Opmerking


                • #23
                  Re

                  Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Hoi Tori, dit is een putterkooitje
                  Deze putter kooie is kleiner dan de standaard putterkooie.
                  Zo overdrijf je de zaak want je oordeeld over alle vogels in putterkooie.

                  Opmerking


                  • #24
                    je hebt inderdaad wel een klein kooitje uitgezocht mark je hebt ze ook wel een slagje groter zo heb ik onderstaand model wel gezien met een lengte van 60 cm en breedte van ca 30 cm voor een bastaard vind ik dat een prima maat.

                    en of die spanjaarden gek zijn ? dat denk ik ook vooral op vogels ! zijn vaak hele gepassioneerde vogelhouders en die vogels komen niks te kort en stralen in conditie !



                    maar goed ieder zijn mening ! en ieder kan op zijn eigen mannier met zijn vogels bezig zijn !

                    mvg,

                    HJ de Graaf

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
                      je hebt inderdaad wel een klein kooitje uitgezocht mark je hebt ze ook wel een slagje groter zo heb ik onderstaand model wel gezien met een lengte van 60 cm en breedte van ca 30 cm voor een bastaard vind ik dat een prima maat.

                      en of die spanjaarden gek zijn ? dat denk ik ook vooral op vogels ! zijn vaak hele gepassioneerde vogelhouders en die vogels komen niks te kort en stralen in conditie !



                      maar goed ieder zijn mening ! en ieder kan op zijn eigen mannier met zijn vogels bezig zijn !

                      mvg,

                      HJ de Graaf
                      Dit is een prachtige putterkooi,HJ. De juiste maat. Dat is de kooi die ik vroeger heb gekend.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #26
                        Dat is wel een heeeele ruime kooi inderdaad. Steek er een tak onkruidzaad in en de putter past er niet meer bij Ik denk dat we hier toch niet uitkomen want ik vind die kooi met die putter niet om aan te zien. Zelfs "die hele grote" putterkooi niet Dat is geen 60 maar 30 cm en dat is geen major maar een kleine putter. Dat terzijde.

                        Het zal inderdaad een generatiekloof zijn. Zo hield met vroeger een ara op een tak en een kaketoe in een koperen kooi. Net zoiets als een putter in een kotje van 30 cm dus.

                        Opmerking


                        • #27
                          Niet overdrijven,Marx.
                          Dit is een heel behoorlijke putterkooi met een lengte van 60 cm.
                          Niets op af te dingen.
                          De gewone putter is een klein vogeltje en geen opgefokte Major, in de geest van hoe groter hoe beter.
                          Wilde vogels horen buiten. Kooivogels in een goede kooi en daar valt deze m.i.
                          onder.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik vind een putterkooi van 60 cm inderdaad wel ok als het minimaal moet. Maar dat glas is een bierglas. Die zijn 12 cm hoog. Hoe vaak past die in de lengte in die kooi? 2,5 keer? Die kooi is echt geen 60 cm maar 30 of 40 cm hooguit

                            Opmerking


                            • #29
                              Kom, kom Marx. Nu reken je wel erg in je eigen voordeel. Je zegt net dat dit een kleine putter is. Laten we zeggen een bloem/elzen of parvaputter. Zo'n 12 cm groot. De putter in de kooi is echt niet zo groot als het bierglas. Waarschijnlijk is het glas wat groter dan 12 cm en de kooi ook. Of het groot genoeg is of niet blijft toch altijd een persoonlijke zaak. Ben altijd benieuwd wat de vogels er zelf van vinden. Eerlijk gezeg, ik weet het niet. Sommigen zien er best gelukkig uit....


                              Vr. gr.

                              Wim

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                                Dat slaat helemaal nergens op ,maar een vogel in een veel te klein kooitje houden waar geen ruimte om te vliegen is ,en die dan nog kunstjes leren ,heeft helemaal niks met dieren -vogel liefhebberij te maken .
                                Een vogel hoort te kunnen vliegen !!
                                Is net zo als een papagaai in een kleine kooi ,daar is hier ook iedereen op tegen.
                                Een hond mag ook niet voor een kar of in een tredmolen ,,dat is net zo'n mishandeling als een putter in zo'n speeltuin gevangenis.
                                animal jij hebt overal wat tegen wat je niet zint dus
                                ben een dierenvriend en kweek ook sijzen in kooien van 80-40-40
                                is dit te klein denk het niet kweek er goed mee en de vogels???
                                hebben het goed naar hun zin
                                dus denk eens na wat je zegt je bent overal op tegen

                                gr klaas

                                ps respect voor de vogels en voor elkaar zou hier meer passen
                                Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                                Opmerking

                                Working...
                                X