Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: ff voorstellen

Junior lid
    Thanks
    0

Smile ff voorstellen

Heb de afgelopen 10 jr o.a. stanley hooded en citroenparkieten gekweekt(succesvol) maar ben sinds eind 2009 overgestapt op kanaries.Heb binnen 2 koppels geel mozaiek in gehukooien zitten 166x40x50 (zijn 2 x83ers aan elkaar gemaakt per koppel)met scheidingswand om de jongen apart te zetten.Dan zitten de 1e jongen in 83x40x50 en het kweekkoppel ook, is ruim genoeg dacht ik
    Buiten ziten 3poppen (geel ) e 1x waterslagerman (geel) te wachten tot het voorjaar komt in voliere van 3x1x2.
    Daarnaast nog 1x koppel geel in hangvoliere van lxbrxh 2x1x1,ook buiten.En sinds vandaag een putter/kanarie bastaard man in apart vogelhuis.(wat een zang!!!!!!!!!)
    Heb bij de mozaiekjes inmiddels 8 jongen op stok en het 2e legsel is alweer gelegd. Ik vind het fijn om 'smorgens wakker te worden van het kanarie geluid en ben me dan ook het orienteren op mooie zangers voor 2011.Ik was het kromsnavelgeluid zat vandaar de zangers.Maar voorlopig hoop ik op een vruchtbaar 2010 om later in het seizoen een goede keuze te maken vr.gr.Appy

Welkom hier in het Voeglcafé.

Dat is een hele overstap, eerst echte vogels en dan kanaries...

Veel plezier hier en met de vogels.

Junior lid
    Thanks
    0
    tja het valt ook niet mee.
    Maar 'smorgens ,zeker nu de zon echt schijnt is het wel een errug vriendelijk geluid rondom het huis. Zeker nu ik ook nog een putter/kanarie bastaard man hen zitten in een aparte kooi.GEWELDIGE zanger!!

Stamgast
    Thanks
    0
    welkom op het forum,
    het is idd een grote ommezwaai

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
    Welkom hier in het Voeglcafé.

Dat is een hele overstap, eerst echte vogels en dan kanaries...

Veel plezier hier en met de vogels.
    kanaries echte vogels??!!

tropen zijn de enige ECHTE vogels hé
    Groet'n uut Drenthe

Senior lid zeepsop's Avatar
    Thanks
    0

de juiste keuze

Hoi Appy

Wat mij betreft heb je de juiste keuze gemaakt, moet volgens mij niet moeilijk zijn geweest, na die herrieschoppers

Suc6 met deze keuze

Robert

Junior lid
    Thanks
    0
    prachtig... in de buitenvoliere inmiddels 8 geringde geel mozaiekjes.
    de 2 koppels waar deze 8 van zijn hebben nu weer jongen en er zijn er 3 geboren en.. vandaag geringd de andere eitjes waren onbevrucht. 1 koppel 2 jongen het andere 1, is niet veel maar ik ben er als starter erg blij mee. 11jongen in eind maart!!.Dit is naar mijn mening een minder belastende kweekronde en wil ze hierna nog 1x laten broeden en dan alles in de buitenvoliere lxbrxh 3x1x2doen en lekker de zomer in/door komen. De buiten vogels in de hangvoliere2x1x1m hebben sinds vandaag het eerste ei .In de buitenvoliere waar nu de jongen in zitten,.. zaten een trio poppen en een waterslagerman.Deze man zit er nog steeds en doet onbenullig zingen tegen de andere man in de hang voliere .Geweldig ,als je 'smorgens een beetje aan het wakker worden bent voor je naar je werk gaat De poppen van buiten (dacht dat het er 3 waren blijkt nu dat het er 2 zijn en 2 mannen)zitten nu in de kweekkooien binnen.resume, binnen; 4 koppels ;2x geel mozaiek (met een paar jongen)2xgeel pas samengesteld maar mooie forse vogels van 2009. Buiten 8x jonge geel mozaiekjes plus 1x waterslagerman met prachtige zang.Opdakterras in hang voliere 1x koppel geel met tot nog toe 1 ei. plus 1x putter/kanarie bastaard in mooie wandkooi voor buiten ivm met vreselijk mooie zangkwaliteiten.

Leuk dat je zo tevreden bent. Heel veel plezier met de kweek verder.

Senior lid
    Thanks
    0
    Hallo,
    Welkom
    groeten kris

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0
    Welkom op het forum
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten