Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor het eerst kweken waar allemaal op letten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Eigenlijk nog niets weghalen van broed blokken enz. want het kan makkelijk dat het de volgende keer wel goed gaat. Hier ook eerste legsel werd niets en nadat eieren weg gehaald had overnieuw begonnen en alles verloopt goed. Mwah met die eieren van 21 dagen zou ik nog even wachten want het loopt soms heel vreemd:P Was eerst ook van plan eieren weg te halen omdat ze er te lang lagen en paar dagen later waren er 3 jongen uit gekropen

    je kan opzich wel gewoon de parkiet oppakken en van ze nest aftillen. Is bij mij nog nooit fout gegaan. Alleen opletten dat ze met de nagels de jongen niet beschadigen...

    Opmerking


    • #17
      oke dank je wel voor je antwoord.

      Maar als ze nog een nest beginnen vraag je dan niet te veel van de vogels ?

      Groetjes Jeannet

      Opmerking


      • #18
        Hallo Jeannet,
        Grasparkieten kun je 2X laten broeden. Als ik je verhaal zo lees dan worden de vogels door iets gestoord. Of door die losse vrouwtjes grasparkiet of mischien door muizen.

        Ik zou in ieder geval de losse vrouwtjes grasparkiet eruit halen en in de voliere goed kijken of niet iets van muizensporen te zien is.

        Laurent
        Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

        http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

        Opmerking


        • #19
          ze zijn snel

          Ik had het wel in de bedoeling om de broedblokken weg te halen, maar ik denk ik wacht nog even tot dat de jongen van de eleganten uitgevlogen zijn, was bang dat ze haar anders zouden gaan pesten.
          Maar zie nu dat ze alweer opnieuw aan het paren zijn.

          Er zitten 3 koppeltjes grasparkieten in, alleen dat ene koppeltje is een beetje vreemd, het mannetje van dat koppeltje zit ook steeds bij een ander koppeltje, en voert daar van ook het vrouwtje.
          Al zag ik vandaag dat hij paarde met zijn "eigen" vrouwtje, en dat had ik de vorige keer niet gezien.

          Ik kijk elke dag even in de nestblokken, zou ik ze misschien zelf te veel kunnen storen ?
          Muizen zou natuurlijk kunnen maar hoe kom ik daar achter ....
          De nestkastje hangen in de vlucht dus muizen zouden door het gaas kunnen komen, het nachthok is helemaal afgeloten en daar zit een betonvloer in met beukensnippers erop, en in de vlucht zit ook een betonvloer met beukensnippers erop.

          Zou ik bij de voliere in de buurt muizegif kunnen zetten ??

          Groetjes Jeannet

          Opmerking


          • #20
            In een kweekhok kun je gemakkelijk gebruik maken van muizenlijn op karton buiten de vluchten/kweekkooien. Leg deze dan gewoon langs de wand van het kweekhok. 's Nachts lopen ze zich daarin vast. En meestal tegen de ochtend zijn ze dood kun je ze dan met karton en al in de vuilniszak gooien.

            mvg

            Opmerking


            • #21
              zou je iets meer kunnen vertellen over de muizenlijn? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord
              Groetjes Marjolein
              mijn site (in aanbouw) http://www.onzevoliere.nl
              mijn weblog http://onzevoliere.blogspot.com

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door marjo79
                zou je iets meer kunnen vertellen over de muizenlijn? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord
                Ik denk dat hier lijm mee wordt bedoeld. Werkt wel maar vind ik persoonlijk wat een wreed middel, net als gif. Een ouderwetse klem die met een rotklap dicht slaat lijkt me het meest humane...

                Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #23
                  Is een lijm die men op karton moet uitstrijken. Men legt deze in de ruimtes waar muizen voorkomen aan de zijkanten (muizen lopen nooit over open vlakten). Eens ze daarin zijn gelopen kunnen ze er niet meer uit maar ze leven nog paar uur vooraleer ze sterven. Zijn in mijn ogen efficienter dan vallen.

                  mvg

                  Opmerking

                  Working...
                  X