Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dode jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dode jongen

    Ik controleer de nesten elke dag en er zijn nu weer veel jonge parkieten en ook een paar zebravinken.Een paar nesten van de zelfde ouders als het eerste broed hebben relatief veel dode jongen.Ik weet nu hoe dit komt,de jongen waren al flink ontwikkeld en hadden volle kroppen maar ze zagen er erg mager uit.Ze kregen niet genoeg vocht binnen!Ik voer nu elke dag een paar keer groenvoer en ook elke dag verse mais,nu gaat het veel beter en de oudervogels zijn dol op het groen en eten alles op.Er waren ook twee diamantduifjes uitgevlogen en die leken allebei erg sloom en bleven op de grond.Ik heb ze water gegeven maar helaas heeft 1 duifje het niet gered,de ander is weer goed en vliegt ook weer.Is het aan tenemen dat deze duifjes in de natuur ook zouden zijn verdroogd?Al mn andere vogels hebben geen probleem om het water te vinden en ik dacht dat de jongen van hun ouders zouden leren.Het is hier natuurlijk wel erg warm maar het zou ook in NL kunnen gebeuren.Misschien iets om over na te denken.

  • #2
    Heel vervelend Jack!
    Je moet je zelf aanwennen automatisch te kijken,zeker bij droogte(hier is dat de wind waar Oosten in staat) of er genoeg water en groenvoer beschikbaar is. Zo niet onmiddellijk aanvullen, zoals met zaad en eivoer. Badwater moet altijd aanwezig zijn.
    De hydrometer moet 60-65 aangeven.
    Verder kan je zowel in de binnen-als buitenvoliere regelmatig sproeien,teneinde verdroging van eieren en vogels te voorkomen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking

    Working...
    X