Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bebloede tenen :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bebloede tenen :(

    Toen ik vanochtend naar de vogels ging zag ik 1 grasparkietje met bloed zitten. na haar gevangen te hebben zagen we dat de pootjes onder het bloed zaten maar geen teen miste gelukkig. Ze is best wel levendig dus daar is niets mis mee maar nu zit alleen heel de stok onder het bloed. Ze zit ook soms weer met haar snavel bij haar poot enz. Ik ben bang dat ze misschien de wond alleen maar groter maakt en dat het erger gaat bloeden. Ik heb nog niks aan de poot gedaan maar kan ik het beter even schoon wassen ofzo?

    Groet.
    Dirk

  • #2
    wat ik doe is onder kraan schoonmaken goed droog maken en reinigen met alcohol meestal trekt dit vaak het wondje wel dicht licht er natuurlijk aan hoe groot de wond is .

    Opmerking


    • #3
      hoe raad je me dan aan het te wassen?

      Opmerking


      • #4
        Ons parkietje heeft vorig jaar een nageltje verloren en dat werd ook een open wondje. De dierenarts raadde ons aan om een bakje warm water te maken en daar een theelepeltje Biotex in op te lossen (is eigenlijk een soort wasmiddel maar werd vroeger ook heel vaak gebruikt voor in voetenbaden, het is heel ontsmettend maar niet zo agressief). We moesten de vogel vastpakken en de pootjes een paar keer onderdompelen in het bakje water, proberen de pootjes er zo lang mogelijk in te houden. Dit moest ongeveer 3 keer per dag een week lang. Zo voorkwamen we dat het ging ontsteken. Mocht ze er aan gaan kauwen dan had de dierenarts zo`n kapje voor ons die we om de nek van de parkiet konden doen (zoals bij honden...)

        Succes ermee!

        Opmerking

        Working...
        X