Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen tot slechte eivoer opname

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Probeer eens een stukje geweekt wit brood ,wat je licht uitknijpt en daar wat eivoer overheen strooit.
    Daar zijn al vele vogels groot mee geworden.

    Opmerking


    • #17
      @ Animal:

      hallo ga ik morgen meteen doen,maar weet je ook hoelang je zaad moet koken?

      grt hans

      Opmerking


      • #18
        Hallo hansd,

        Wil je dat de vogels eivoer/krachtvoer opnemen omdat ze dit aan hun jongen moeten geven of voor de rui/rust periode de benodigde vitamine/eiwitten binnen krijgen?

        Voor dat laatste is ook een vloeibaar alternatief: Avesmix 25 http://cms.degrootdiervoeders.nl/Htm.../Item6970.html
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #19
          hoi populier,

          ik heb alleen mannen, dus alleen om de laatste reden,maar ook met het oog op de toekomst, als ik wel ga proberen te kweken.

          grt hans

          Opmerking


          • #20
            Het vloeibaar alternatief voor eivoer: Avesmix-25, zou ik wel eens kunnen uitproberen.
            Een van mijn kanaries eet bitter weinig van het eivoer, en die is nu in de rui. Voorlopig los ik dit op door wat geraspte wortel erdoor te mengen. Nu eet hij het wel, maar ik merk dat de wortel eruit gehaald word, en het meeste eivoer op de bodem van de kooi terecht komt.
            Mag je Avesmix-25 alle dagen geven, of enkel tijdens de rui en daarna een paar maal in de week?
            Ik veronderstel dat door het water, waarin de Avesmix-25 is opgelost, dagelijks te vervangen er geen gevaar is op oxidatie, of toch beter na 3-4 uur wegnemen en er vers water in te doen?

            mvg
            Xavier

            Opmerking


            • #21
              ik denk als een een beetje druivensuiker met een beetje heet water mengt en dit door het eivoer heen mengt en het laat drogen hij het mischien wel gaat eten , dit doe ik zelf ook altijd en ze duiken er hier boven op.

              druivensuiker is beslist niet schadelijk, en kan hier dus zijn voordelen hebben. voral omdat het eivoer dan iets zoeter word.

              gegroet!

              Opmerking

              Working...
              X