Ik heb bij een bakker een grote emmer met deksel gevraagd (zo'n emmer waar ingedienten voor brood in zitten), daar gaat ongeveel 15 kilo in.
Beste Forumleden,
Was benieuwd hoe jullie opslag doen van zaden in grotere hoeveelheden (25 kg).
In emmers, in silo (koop of zelfbouw?)?
Ben op zoek naar tips hoe dit aan te pakken.
Peer
Ik heb bij een bakker een grote emmer met deksel gevraagd (zo'n emmer waar ingedienten voor brood in zitten), daar gaat ongeveel 15 kilo in.
ik heb van die grote blauwe tonnen met schroef deksel heb ik op een palet staan en heb er een kraan aagemaakt wel aangepast zodat het zaad er door kan en goed afsluiten daar kan 200 kg in het voordeel is vind ik dat hij altijd leeg gaat en het nieuwe zaad er boven op maar hem wel om de 6 maand schoon
200 kg ??, is het voordeel dan zo groot om in deze hoeveelheden te kopen?
to Antoni;
vanuit de zak naar bijv. zaadgieter dan, lijkt me?
nee dat valt wel mee maar hier in het dorp is niets te koop dus ga ik in de zoveel tijd met een kar achter de auto voer halen zit dan gemideld op 700 kg maar dat is niet aleen voor de vogelsfok ook nog kippen fazanten konijnen
voor de vogels heb ik 4 tonnen 1 voor tropen 1 voor kanarie''s 1 voor groteparkieten en 1 voor neophema's
ok,
nu snap ik het. dacht je hebt 1 kanarie, a 6 gram per dag is dus voor ruim 91 jaar zaad op voorraad....hmmmmm![]()
![]()
heb meer dan 1 kanarie