Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voer opslag - silo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voer opslag - silo

    Beste Forumleden,

    Was benieuwd hoe jullie opslag doen van zaden in grotere hoeveelheden (25 kg).
    In emmers, in silo (koop of zelfbouw?)?

    Ben op zoek naar tips hoe dit aan te pakken.

    Peer

  • #2
    Ik heb bij een bakker een grote emmer met deksel gevraagd (zo'n emmer waar ingedienten voor brood in zitten), daar gaat ongeveel 15 kilo in.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
      Beste Forumleden,

      Was benieuwd hoe jullie opslag doen van zaden in grotere hoeveelheden (25 kg).
      In emmers, in silo (koop of zelfbouw?)?

      Ben op zoek naar tips hoe dit aan te pakken.

      Peer
      Ik laat het gewoon in de dubbelwandige papieren zak zitten.
      De zak wordt koel en droog opgeslagen.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        ik heb van die grote blauwe tonnen met schroef deksel heb ik op een palet staan en heb er een kraan aagemaakt wel aangepast zodat het zaad er door kan en goed afsluiten daar kan 200 kg in het voordeel is vind ik dat hij altijd leeg gaat en het nieuwe zaad er boven op maar hem wel om de 6 maand schoon

        Opmerking


        • #5
          200 kg ??, is het voordeel dan zo groot om in deze hoeveelheden te kopen?

          Opmerking


          • #6
            to Antoni;

            vanuit de zak naar bijv. zaadgieter dan, lijkt me?

            Opmerking


            • #7
              nee dat valt wel mee maar hier in het dorp is niets te koop dus ga ik in de zoveel tijd met een kar achter de auto voer halen zit dan gemideld op 700 kg maar dat is niet aleen voor de vogels fok ook nog kippen fazanten konijnen

              Opmerking


              • #8
                voor de vogels heb ik 4 tonnen 1 voor tropen 1 voor kanarie''s 1 voor groteparkieten en 1 voor neophema's

                Opmerking


                • #9
                  91 jaar voorraad

                  ok,

                  nu snap ik het. dacht je hebt 1 kanarie, a 6 gram per dag is dus voor ruim 91 jaar zaad op voorraad....hmmmmm

                  Opmerking


                  • #10
                    heb meer dan 1 kanarie

                    Opmerking


                    • #11
                      ik koop altijd 5 kg. voer en doe dat in afsluitbare bakken die ik bij de Ikea heb gekocht voor alles een eigen bak dus voor de kippen en voor de vogels
                      trosgierst en kippengraantjes. Ze zijn makkelijk op te stapelen en op de zijkant staat wat erin zit. Ik vindt het ideaal. Maar als je grotere hoeveelheden voer moet opslaan er bestaan kunststof tonnen met een schroefdeksel daar kan niets van buitenaf in en zeer sterk.
                      Ik ben gisteren op de tentoonstelling geweest in de Veemarkthallen in Utrecht daar was van de kleindieren een championsshow en daar verkochten ze ook wel in 4 verschillende maten.
                      Groet van Herma.

                      Opmerking


                      • #12
                        die heb ik ook herma zijn niet kapot te krijgen

                        Opmerking


                        • #13
                          Nee dat is waar ze zijn heel sterk ik heb er een voor hooi en stro in te doen dan blijft dat spulletje lekker droog want ook vocht kan er niet bijkomen. En hij is ook makkelijk schoon te maken even een sopje erdoor en ze kunnen weer gevuld.
                          Herma.

                          Opmerking


                          • #14
                            Zijn er ook leden die gebruik maken van een zaadsilo, gekocht of zelf gemaakt. En is het mogelijk hiervan een foto te plaatsen?

                            Opmerking

                            Working...
                            X