Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe voliere, sluis bouwen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe voliere, sluis bouwen..

    Hallo allemaal,

    Ik ben aan het nadenken over de bouw van een voliere, eerst komt er een binnenverblijf.
    Maar hoe hebben jullie het probleem opgelost van het wegvliegen van de vogels. Uiteraard hebben de meeste een sluis, maar hoe!?
    Zijn er nog handige oplossingen hier voor?

    Bedankt voor de reactie,
    Foto's spreken het meest.
    Mailen mag natuurlijk ook solex @ quicknet.nl
    Lexy

  • #2
    Je zou de toegangsdeur voor de voliere in het binnenverblijf kunnen maken.

    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Ik heb geen sluis ik heb er vliegengaas voor hangen

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door monique73
        Ik heb geen sluis ik heb er vliegengaas voor hangen
        gewoon slierten in de opening?

        Opmerking


        • #5
          ruimte

          als je genoeg ruimte heb is een sluis wel beter. het is zeker veiliger. maar het neemt wel wat ruimte in. ik heb het gecombineerd met mijn binnenhok. ik ga via het binnenhok de voliere in. maar is het voor binnen of buiten, aangezien je post in binnenshuis ?

          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Lexy
            gewoon slierten in de opening?
            Nee niet die slierten tis nu donker kan geen foto maken.
            Het zijn van die brede stroken die elkaar overlappen
            slecht plaatjes op internet gevonden.



            Gebruik het al jaren en nog nooit een vogel weggevlogen (zelfs niet de
            rappen nachtegalen) ik heb het wel zo gemaakt dat het een sluisje lijkt.
            Had gewoon simpel weg geen ruimte voor een echte sluis, heb dan ook geen binnenhok

            ik kan er net in staan. meter vanaf de deur en dan ook 1 zijkant, andere kant
            is het gaas van de voilere. (lastig uitleggen) mijn best gedaan in paint.


            Vogels gaan er gewoon aanhangen maar als je erin komt wapperd het vaak
            toch en zijn ze gevlogen de goeie kant op uiteraard

            ik heb het gecombineerd met mijn binnenhok. ik ga via het binnenhok de voliere in.
            maar is het voor binnen of buiten, aangezien je post in binnenshuis ?
            @ton Misschien stomme vraag hoe ga je dan het binnenhok in via sluis

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              maar is het voor binnen of buiten, aangezien je post in binnenshuis ?
              een sluis voor het winter/nachthok, de buitenvoliere komt naast de garage te staan.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                ++++++++++++++++++++++++++

                Je kan je vogels ook een beetje trainen, de mijne gaan allemaal het nachthok in als ik het zeg en dan doe ik het schuifje dicht waar ze door naar binnen en buiten gaan,
                Meen je dat nou?? Dan mag je dat mij wel eens leren, lijkt me heel handig

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                  Ja , dat meen ik echt, het zijn 14 vogels , bourks en turqasine's.

                  soms zijn ze wel eens eigenwijs maar dan wijs ik dat ze naar binnen moeten en (ja ik praat tegen mijn vogels) zeg ik naar binnen jullie.

                  het schijnt te helpen het praten tegen de vogels. mijn vriendin doet het ok tegen de halsbandparkieten . deze blijven dan op de stok zitten als ze erin gaat.
                  ik heb het ook geprobeerd maar bij mij vliegen ze alle kanten op .
                  nieuwe website

                  Opmerking


                  • #10
                    Oke grappig zeg. Duurde het lang voordat je ze dat aangeleerd had?
                    Zou je het tropen ook aan kunnen leren?

                    Opmerking


                    • #11
                      sluis

                      Beste Lexy,

                      ik heb een 3-tal mogelijke oplossingen voor je, natuurlijk wel afhankelijk van de plattegrond van je voliere.

                      1. dubbele deur. direct achter je toegangsdeur een deur plaatsen die je bedient terwijl je nog buiten staat, je maakt op die manier een soort van 'tijdelijke sluis'.

                      2. tussenschot(ten). direct naast je deur maak je een sleuf tussen 2 staanders van je voliere. door de sleuf kun je dan een paneel plaatsen waardoor er ook weer een sluis ontstaat. Als het paneel hierdoor vrij groot wordt kun je dit natuurlijk ook in tweeen delen.

                      3. verticaal rolgordijn. Plaats een rolgordijn in een bak van 100*100*hoogte voliere. Aan de voorzijde zaagsnede waar de voorzijde van het rolgordijn door heen steekt. Maak een oog aan het gordijn. Stok met haak door het gaas en je trekt het gordijn, eventueel in een aluminium geleiderail naar de voorzijde.

                      succces!

                      Peer

                      Opmerking


                      • #12
                        @ton Misschien stomme vraag hoe ga je dan het binnenhok in via sluis[/QUOTE]

                        via de sluis kan ik naar binnenhok en buitenhok.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb zelf omdat ik weinig ruimte had een idee bedacht met wanneer ik de deur open doe een stuk van me voliere afsluit als ik er dan voor zorg dat mijn vogels in het andere stuk zitten kan ik gewoon naar binnen.

                          voor foto's zie me site http://www.volierevogels.webs.com
                          Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Lexy
                            Hallo allemaal,

                            Ik ben aan het nadenken over de bouw van een voliere, eerst komt er een binnenverblijf.
                            Maar hoe hebben jullie het probleem opgelost van het wegvliegen van de vogels. Uiteraard hebben de meeste een sluis, maar hoe!?
                            Zijn er nog handige oplossingen hier voor?

                            Bedankt voor de reactie,
                            Foto's spreken het meest.
                            Mailen mag natuurlijk ook solex @ quicknet.nl
                            Lexy
                            Gewoon aanbouw aan je voliere.Lexy.
                            Er zijn allerlei creatieve oplossingen verder. Vliegenflappen, en noem maar op.
                            Op de duur hangt zoiets je toch de keel uit.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Hey lexy,

                              zelf zat ik ook met die vraag vorig jaar. Besloten om geen sluis te nemen en dus een gokje te wagen. Tot op heden is er maar 1 vogeltje uitgevlogen, maar dat was een jonge die verstopt zat tussen het bamboe waar ik binnenkom. Zoals twee antwoorden boven mij hier zorg ik dat de vogels links zitten en ik dus rechts onder door het deurtje kan. Het deurtje beslaat natuurlijk niet de gehele hoogte van de voliere maar ongeveer een metertje...



                              Succes ermee

                              Joep
                              Mijn voliere, de bouw....

                              Opmerking

                              Working...
                              X