Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooi, binnenvoliere bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedkooi, binnenvoliere bouwen

    Hoi allemaal,

    Ik ga een binnenBroedkooien en of binnenvoliere bouwen. Mijn vraag is echter mag je het hout behandelen met verf?

    Ik heb namenlijk platen die moet ik behandelen met verf om ze waterproof te krijgen. en zou eht zonden vinden als ze uit elkaar vallen omdat ik ze niet behandelt heb. De kooien zijn bedoelt voor zebravinken, gouldamadines, diamand duifjes en mischien kanaries.

    Graag hoop ik zo snel mogenlijk hier een reactie te horen!

    alvast bedankt!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
    Hoi allemaal,

    Ik ga een binnenBroedkooien en of binnenvoliere bouwen. Mijn vraag is echter mag je het hout behandelen met verf?

    Ik heb namenlijk platen die moet ik behandelen met verf om ze waterproof te krijgen. en zou eht zonden vinden als ze uit elkaar vallen omdat ik ze niet behandelt heb. De kooien zijn bedoelt voor zebravinken, gouldamadines, diamand duifjes en mischien kanaries.

    Graag hoop ik zo snel mogenlijk hier een reactie te horen!

    alvast bedankt!
    Je kan hout gewoon verven hoor Bas. Zelf gebruik ik witte grondverf op alkyd basis 2 lagen. Aflakken doe ik dan niet,omdat ik geen glimmend hout wil voor de kooien.
    Er zullen er ongetwijfeld zijn,die andere verf toepassen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      witten

      je kan het ook witten, net als de tt kooien. nadeel is dat je het elk jaar moet doen, anders ziet het er niet uit na een tijdje. van verf is het voordeel dat je het kan soppen, en het zo dus schoon kan houden. is ook beter bestand tegen vocht.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        ik heb ze hier eerst 2 maal gegrond en toen 2 maal afgelakt met een zijdeglans lak.
        wel schilderen als de vogels er niet bij zitten vanwege de geur.

        Opmerking


        • #5
          oke dank je!

          Ik was gewoon bang dat het schadelijk zou zijn voor de vogels dus vandaar dat ik me afvroeg of ik het wel mocht verven! Maar zo te lezen is dat niet zo dus dan ga ik maar eens bouwen en verven

          dank jullie!

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Die beridenering was lochische en had ik zelf al bedacht haha maar tog bedankt voor de tip! overdag verven en s avonds schaaltje melk erbij en dan zijn alle schadelijke stoffen meestal wel weg! Ook de geur is dan weg. Dat wist ik dan weer wel :P me pa is schilder geweest dus vandaar

              Opmerking


              • #8
                Voor het bouwen van broedkooien gewoon witte meubelpanelen kopen.

                In elkaar zetten naden kitten, klaar.

                De panelen zijn dat waterbestendig, mooi wit, afwasbaar en er komt geen verf aan te pas.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
                  ...De kooien zijn bedoelt voor zebravinken, gouldamadines, diamand duifjes en mischien kanaries.

                  ...
                  Ga je die vogeltjes bij elkaar steken? Dat zou ik zeker afraden. De diamantduiven zullen kaalgeplukt worden...

                  Voor de verf kun je gewone verf gebruiken, maar dan wel genoeg wachten want het is inderdaad giftig in het begin!
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    Kooien voor binnen hoeven helemaal niet waterproef te zijn ,dus al verf je je panelen niet ,die vallen echt niet uit elkaar.
                    Je kunt ze schilderen omdat je het eventueel mooi vind ,of iets handiger is met schoonmaken,maar het is helemaal nergens voor nodig.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                      Ga je die vogeltjes bij elkaar steken? Dat zou ik zeker afraden. De diamantduiven zullen kaalgeplukt worden...

                      Voor de verf kun je gewone verf gebruiken, maar dan wel genoeg wachten want het is inderdaad giftig in het begin!
                      gould amadines gaan apart, me 2 zebravinken en me 2 diamand duiven zitten nu gewoon bij elkaar zonder problemen hoor! en die gaan strax in een grotere kooi met zn 4e en mischien nog een koppeltje kanaries ofzo erbij en zowiezo koppel kwartels op de grond maar dat zie ik wel ook kijken hoe het eruit komt te zien enzo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Kooien voor binnen hoeven helemaal niet waterproef te zijn ,dus al verf je je panelen niet ,die vallen echt niet uit elkaar.
                      Je kunt ze schilderen omdat je het eventueel mooi vind ,of iets handiger is met schoonmaken,maar het is helemaal nergens voor nodig.
                      ze zitten in de woonkamer dus af en toe goed schoonmaken is wel nodig natuurlijk en zonder water schoonmaken is ook beetje probleem.

                      Opmerking


                      • #12
                        Vroeger werd er ook wel geverfd met insectenwerende verf.
                        Een soort witte latex, waaraan kennelijk iets aan toe was gevoegd.
                        Zeker op wit zie je evt.aanwezige luis e.d. wat gemakkelijker.
                        Verplicht is natuurlijk niets.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking

                        Working...
                        X