Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gewoon eens wat delen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gewoon eens wat delen

    Ik hoop gewoon eens wat te kunnen delen en vooral jullie mening hierover te horen. Ik zit met een probleem....althans....ik zie het zelf als een probleem. Overal en tijdens vele vergaderingen wordt er geroepen..."de jeugd heeft de toekomst"....maar de jeugd blijft helaas toch wat weg....waarom nu, zijn het de ouders...is het de jeugd zelf....of zijn het juist de opmerkingen waarmee deze jeugd (als ze eens wat winnen) mee moeten dealen en niet leuk vindt.

    Ik zal mijn verhaal zo kort mogelijk proberen te vertellen. In 2007 ben ik helaas ziek geworden en heb met de ziekte kanker te maken gekregen. Mijn zoontje (toen acht) en ik kweekten samen en als hij thuis was na school gingen we eerst alle hokken en voliere's langs. Toen ik ziek werd, kon ik dat allemaal niet meer doen en gezien mijn zoon dus de enige was en ik de taak best wel zwaar voor hem vond overwoog ik om vogels te verkopen en desnoods te stoppen met deze pracht hobby. Nee, riep mijn zoon (Bas) mama ik doe het....voor je....niet de vogels weg. In dat jaar van vele behandelingen waardoor ik als actieve moeder van drie zoontjes, tot niets meer was....heeft hij heel stoer alle vogels gevoerd, schoongemaakt, geringd, etc........

    Toen de tijd van de shows aanbraken lukte het hem zelfs nog op te kooien en met wat hulp van zijn vader de vogels naar de show te brengen. Ook daar ging het goed en hij viel in de prijzen. maar....kreeg wel te horen dat het wel heel gemakkelijk was als zijn moeder alles voor hem deed en hij dus mee voer op de successen van zijn moeder....dat deed zo veel pijn dat ook hij bijna overwoog om te stoppen. Hij was diegene die zelf kweekte en daarbij de vogels van zijn moeder nog eventjes erbij nam. Hij was diegene die nesten controleerde en zijn best deed met de kennis die hij had goede koppels samen te stellen....zijn moeder deed niets meer.

    Helaas staat deze opmerking opzichzelf...deze hoor je vaker...ja maar zijn vader is keurmeester...of ja maar zijn vader of moeder (in mijn geval) heeft goede vogels...of hij moet wel want...zijn ouders....., misschien is het ook wel eens waar, maar beslist niet in alle gevallen. Ik heb duidelijk aan Bas te danken dat ik mijn vogels nog heb en nu ik "schoon" ben verklaard weer verder mag met een pracht hobby en hij...heeft een geweldige daad verricht en daarbij ook nog eens zelf.....goede vogels gekweekt.

    De jeugd heeft de toekomst, we kunnen nog veel aan ze leren maar vergeet niet...dat we ook een hele hoop van ze kunnen leren en dat er vele kinderen zijn die zelf voor hun vogels zorgen en mee kweken.
    Misschien dat we toch als wat "ouderen" en dus "rotten" in deze hobby wat meer krediet en vooral respect voor die kleine mannen en meiden die ook hun mannentje of vrouwtje wel weten te staan! dus laten we die opmerkingen nu eindelijk eens voor wat ze waren...maar wat respect voor die kanjers dat zou motiverender werken vermoed ik.

    Sorry maar ik moest mijn verhaal eventjes kwijt...omdat ook dit keer weer de eerste opmerking die bas kreeg nadat hij vertelde dat hij kampioen was geworden in Apeldoorn, deze was.....
    http://www.grotode.com

  • #2
    Volgens mij zijn die oude, verbitterde vogelmannen gewoon jaloers!

    Opmerking


    • #3
      Helaas is dit de gedachten bij vele.
      Pa of moe hebben vogels en zoon of dochter besteld ringen en word kampioen met de vogels.
      Ik weet dat er wel degelijk jongeren zijn die zelf vogels verzorgen en kweken en nog eens tentoonstellen ook.
      Daar kunnen we toch alleen maar respect voor hebben.


      Groeten Micheltje
      http://michelsfotosite.weebly.com

      Opmerking


      • #4
        dat is dus ook de reden dat mijn zoon er mee is gestopt hij had echt hele mooie grasparkieten en won zeer veel prijzen daar van werd er vaak gezegt kijk zijn pa helpt hem maar ik had zelf helemaal geen grasparkieten ik fok kanarie's tropen en groteparkieten hij is er dan ook zat van geworden dat hij is gestopt met vogels toen is hij 2 jaar later met kippen begonen en je raad het al daar kreeg hij het zelfde te horen omdat ik zijn pa ook kippen fokt voor de tt hij is er nu helemaal zat van en ik kan me dat heel best voor stellen en de verenigingen maar roepen we hebben geen jeugt

        Opmerking


        • #5
          Nou zijn wij van noordholland ook nog de vereniging met de meeste jeugdleden maar het blijft moeilijk schijnbaar als medekweker om ook de jeugd voor vol aan te zien,

          wat jammer, andre dat jou zoon gestopt is.....en vooral dat hij ook tegen dit soort opmerkingen moest zijn opgewassen.....wat zelfs voor ons al heel moeilijk is.
          http://www.grotode.com

          Opmerking


          • #6
            heel mischien begint ooit nog eens weer zijn verhuist en ben zelf lid geworden van een andere vogelvereniging hier bij ons in het dorp die zijn heel veel met de leden bezig ook jeugd mischien gaat het bloed weer kribelen en wordt ook weer lid maar dat moet hij zelf doen is wel eenhele kleine vereniging 30 leden en 4 jeugd

            Opmerking


            • #7
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Bedoel je deze reactie misschien?

                Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                Mag ik dan de anderen danken voor hun deelname, feliciteren met hun behaalde kweekresultaten en hun succes wensen in de toekomst?

                Want een kampioen kan enkel schitteren door de sterkte van zijn tegenstanders ...
                dus eigenlijk een bemoedigend woordje voor beginners/jeugd.

                Jammer dat je het niet op dezelfde manier begrijpt. Langs de andere kant ook jammer dat ik niet wist hoe oud de plaatser van het bericht is.

                In '83 was ik de beginneling en geloof me, mijn eerste resultaten waren ook niet om naar huis over te schrijven. Het is niet omdat het nu beter gaat dat ik de niet-prijswinnaars niet waardeer of respecteer.


                Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                Volgens mij zijn die oude, verbitterde vogelmannen gewoon jaloers!
                Je slaat de plank een beetje mis Ik ben Belg & geen lid van een Nederlandse vereniging, dus ik kan niet deelnemen aan Vogel 2010. Aan Wieze kon ik wel deelnemen ... maar daar gaat het hier niet om.

                Eigenlijk had de topic "kampioenen gefeliciteerd" op deze manier dienen te starten:

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                    Volgens mij zijn die oude, verbitterde vogelmannen gewoon jaloers!

                    Je slaat de spijker op zijn kop Tori. Er is enorm veel jaloezie en afgunst in het vogelwereldje. Niet alleen naar de mensen toe die vaak een prijs winnen op T.T.'s maar ook degenen die succesvol zijn met het kweken van zeldzame vogelsoorten of bijzondere kweekprestaties leveren kunnen regelmatig rekenen op zure reacties van andere vogelhouders...

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik doe (nog) niet mee aan tentoonstellingen, ben dat wel van plan, later... Best stom dat kinderen zulke reacties krijgen. Zo trots dat die gastjes dan zijn op zichzelf. En dan worden hun resultaten weggewuifd. Papa en mama zullen wel geholpen hebben Maar hierop wil ik verder niet ingaan, ik wil ook aan bod brengen dat vogels sowieso niet populair zijn bij de jeugd. Veel jongeren denken dat er niks aan is. Een hond of poes kan je knuffelen, aaien, enz. Van vogeltjes krijg gewoon geen liefde. Ik weet best dat dit niet klopt, maar zo denkt de jeugd van tegenwoordig er wel over! Trouwens, het is zo niet-cool om vogels te houden Je moet het lef maar hebben om over je hobby te praten zoals een ander praat over ballet of voetbal. En zoals het hier staat en als het zo nog een paar keer gebeurt/gebeurd is, denk ik dat sommige jeugdleden ook zullen afhaken.
                      Matsje <3

                      Opmerking


                      • #12
                        Tja het vogelwereldje, niet best.
                        En mensen die zo tegen kinderen praten zijn toch gewoon hufters, sorry ik heb er geen ander woord voor.
                        Als zo'n vent eens opschept tegen Bas over dat zijn vogel 92 punten heeft gehaald, kan Bas zeggen "Dat zou jij nooit bij een IQ test halen."

                        Is zeer waarschijnlijk nog waar ook.

                        Opmerking


                        • #13
                          Jeugdleden die desondanks doorgaan met hun hobby zijn te prijzen.
                          Jeugd die op de manier als beschreven hun moeder erdoor slepen, is
                          SUPER!

                          Dan ben je een echte kampioen.

                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo Ton. Die foto van de trophy heb je natuurlijk voor mij geplaatst omdat ik helaas niet in Apeldoorn kon zijn. Zit er toch nog een Nieuw Zeelands tintje aan. Groet, Kees Tauranga Aotearoa.(NZ)

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                              dus eigenlijk een bemoedigend woordje voor beginners/jeugd.

                              Jammer dat je het niet op dezelfde manier begrijpt. Langs de andere kant ook jammer dat ik niet wist hoe oud de plaatser van het bericht is.

                              In '83 was ik de beginneling en geloof me, mijn eerste resultaten waren ook niet om naar huis over te schrijven. Het is niet omdat het nu beter gaat dat ik de niet-prijswinnaars niet waardeer of respecteer.




                              Je slaat de plank een beetje mis Ik ben Belg & geen lid van een Nederlandse vereniging, dus ik kan niet deelnemen aan Vogel 2010. Aan Wieze kon ik wel deelnemen ... maar daar gaat het hier niet om.

                              Eigenlijk had de topic "kampioenen gefeliciteerd" op deze manier dienen te starten:
                              oh nee hoor...deze reactie niet....ik heb je reactie wel gelezen maar dit echt niet zo aangenomen...het gaat mij meer om de reactie die vaak tijdens de show's wordt gegeven als we dan heel trots bij zijn vogels staan...ik weet echt wel dat jij het heel goed bedoeld en net zo trots op de jeugd bent als ik ben.....
                              http://www.grotode.com

                              Opmerking

                              Working...
                              X