Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vangen?

    ik weet niet of dit precies hier moet maarja. Ik ben van plan dit jaar nieuwe broedkooien te maken nu heb ik bij sommige gezien das ze soms extra grote hebben van ongeveer 60x100x40 ofzo dit leek mij ook leuk idee. Maar hoe vang je dan die vogels eruit? Ik heb nu soms al moeite om ze uit gewone broedkooi te vangen.
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
    ik weet niet of dit precies hier moet maarja. Ik ben van plan dit jaar nieuwe broedkooien te maken nu heb ik bij sommige gezien das ze soms extra grote hebben van ongeveer 60x100x40 ofzo dit leek mij ook leuk idee. Maar hoe vang je dan die vogels eruit? Ik heb nu soms al moeite om ze uit gewone broedkooi te vangen.
    Daar heb je van die mooie kleine netjes voor...... o.m. te koop tijdens Vogel '10, meestal achter in de hal.

    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Daar heb je van die mooie kleine netjes voor...... o.m. te koop tijdens Vogel '10, meestal achter in de hal.

      Hans
      Ook de betere dieren -vogel speciaalzaak heeft die.
      En als je ze niet kunt vinden ,met een stuk dik ijzerdraad ,een stukje vitrage en een korte stok maak je zelf zo'n ding.

      Opmerking


      • #4
        opdelen

        als je je kooien kan delen door een schuif in de midden, dan kan je ze goed vangen met zo een klein netje. als je nog je kooien gaat maken, kan je daar rekening mee houden.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          oke bedankt misschien nog andere idee/tips die wel handig zijn?
          Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

          Opmerking


          • #6
            meestal als je grotere kooi hebt heb je ook 2 deurtjes, gewoon allebei de handen erin en vangen meer, hoevaker je het doet hoe beter je het leert.

            oefening baart kunst

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kevincolaris
              meestal als je grotere kooi hebt heb je ook 2 deurtjes, gewoon allebei de handen erin en vangen meer, hoevaker je het doet hoe beter je het leert.

              oefening baart kunst

              niet dat je nu elke dag je vogels 8 keer moet gaan uitvangen.......
              Groet'n uut Drenthe

              Opmerking


              • #8
                Niets boven een netje. Platdrukken op de grond of tegen de tralies om grip op de vogel te krijgen vind ik zelf niks. Klein netje, rustig benaderen en binnen 5 seconden heb je die vogel gevangen. Belangrijkste daarbij is dat hij heel blijft met een netje.

                Opmerking


                • #9
                  Een diep netje kan daar heel handig bij zijn. Als de vogel dan gevangen is kun je het netje dubbel vouwen en kan de vogel er niet meer uit.

                  Nu is het terug lees klinkt het luguber... dubbel vouwen.... maar ik bedoel dat als ze vogel onderin het netje zit en je draait het netje dan sluit het netje zich zodat de vogel er niet uit kan.
                  (ben ik nu duidelijk )?
                  Mijn Site

                  Opmerking


                  • #10
                    Niks vangen met de handen, gewoon zo'n klein netje gebruiken.

                    Ik heb ook diepe broedkooien van 60cm diep, dat haal je niet met je handen en je kan ze sneller beschadigen.

                    Ik heb verlichting in mijn broedkooien, die doe ik uit als ik ga vangen.

                    Meeste vogels zien slecht in het donker en komen dan vanzelf aan de voorkant van de traklies hangen en dan kan je ze met het netje makkelijk vangen.

                    Mocht je geen verlichting hebben in de broedkooien dan de ruimte iets verduisteren.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking

                    Working...
                    X