Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hallo

    mijn beurt om me even voor te stellen,mijn naam is jaap en ik woon in thailand.Heb een mooie volier met parkieten,valkjes,zebraduiven,diamant duiven,zebravinken en kwartels.Er zitten nu ongeveer 45 jonge grasparkieten in de kokosnoten en er zijn ook jonge zebravinken.Diamant duiven zitten te broeden maar de valkparkieten hebben zeker meer tijd nodig.

  • #2
    Welkom.

    Hallo Jaap, ben je Nederlander in Thailand dan? Veel plezier hier. Het gaat mooi zo te lezen in die kokosnoten.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Hallo Jaap,

      Grappig om te lezen dat je in Thailand vogels houdt. Misschien voor ons leuk om te weten hoe de voliere eruit ziet, vooral om te lezen dat er oosterse broedblokken (kokosnoten) worden gebruikt.
      Misschien is er een link naar een website.

      Heel veel plezier in het nieuwe jaar met de vogelsport.

      Peter Honsbeek

      Opmerking


      • #4
        Groet'n uut Drenthe

        Opmerking


        • #5
          fijne tijd hier en suc6 et je kokosnoten !
          m.v.g jan

          onder typ fouten voor behouden !

          Opmerking


          • #6
            cocosnoten

            hoe kom je aan die kokosnoten, en hoe bewerk je die.
            en wat is de temperatuur momenteel bij jullie
            Groetjes

            Opmerking


            • #7
              welkom op het forum, ik zou graag ook eens wat foto's zien

              Opmerking


              • #8
                kokosnoten

                hoi,allemaal.
                Bedankt voor jullie reacties.Hier in thailand is het ook winter,ongeveer 12 uur licht en 12 uur donker.Overdag nu zo'n 31 graden en s'nachts 25.Heb vandaag het dak van de volier wit geverft omdat het daar net een oven was,de jonge vogels hijgen van de warmte en geloof het of niet de moeders broeden overdag niet maar zij heel vaak van het nest.Ik ken hier nog een paar blanken die vogels houden en die hebben ook grote hokken.De meeste Thais die vogels houden hebben ze allemaal in erg kleine kooitjes en de eerst parkieten die ik kocht konden dan ook niet vliegen.Mijn voliere is 4x4 meter en aan twee kanten open maar de volgende word aan vier kanten open om maar zoveel mogelijk koele wind te kunnen vangen.De winkel waar ik het voer etc koop brengen ook jonge papegaaien met de hand groot en die liggen gewoon open en bloot zonder enige vorm van warmte.
                Ik heb vandaag een paar jongen van de tweede ronde daar heengebracht,drie jongen krijg ik 12 kilo parkietenvoer voor.Ik zal probreren om wat fotoos te sturen.De nestblokken zijn de buitenbast van de kokosnoot waarvan de vrucht zelf verwijderd is.De twee helften met ijzerdraad aan elkaar maken op een manier dat ze gemakkelijk open te maken zijn voor inspectie.Heb ook 2 jonge zebravinken en vandaag ook postduiven uitgekomen.Ben van de zomer in Nl geweest en heb wat eieren meegenomen,er zijn 2 postduiven van overgebleven en twee kuikens van het ras Rhode island red.Halsband parkieten zijn hier een inheemse soort ,ook beo ed. zijn hier in het wild.Ook de originele kip leeft hier nog in het wild en komen regelmatig uit het bos om wat voer te pikken.
                Apen, slangen en grote hagedissen 2,5 meter lang,schorpioenen ,rode bijt mieren en meer van dat spul is hier allemaal te vinden.helaas al kennis gemaakt met een paar slangen.Heb een net om de voliere heen om de roofvogels van het gaas af te houden ,algehele paniek als er 1 in de buurt is.
                Helaas is er geen eivoer te koop hier maar volgende week komt er een kennis en die neemt wat voor me mee.
                Zo nu zijn jullie een beetje op de hoogte,later meer.
                gr jaap.

                Opmerking

                Working...
                X