Hallo
ik gebruik het regelmatig bij de vogels
de ene vogel is er dol op en de andere kijkt er niet naar
gr Bennie
hallo mensen,
heeft iemand ervaring met terra mix van orlux, en of wat is jullie mening.
http://www.versele-laga.com/Nutri/Nu...o/Info28nl.pdf
groetjes William
Hallo
ik gebruik het regelmatig bij de vogels
de ene vogel is er dol op en de andere kijkt er niet naar
gr Bennie
Ik gebruik het ook , de vogels zijn er gek op.
Het moet wel vers zijn, eenmaal ingedroogd hoeven ze het niet meer.
Maar vers ( vochtig) vliegen ze er direct op af.
Henk
Ik heb er totaal geen ervaring mee. Als ik het goed begrijp is het biggenkompost. Je moet het idd. vochtig geven.
Vroeger gaven de vogelfokkers hier gewoon vochtige tuinaarde in een bakje.
De vogels vlogen er op af. Was een soort hype.
Daarna was het de beurt aan universeelvoer. Ook daar vlogen de vogels op
af.
Gooi vers schelpenzand op de bodem van kooi of voliere en ook hetzelfde.
heeft iemand ervaring met terra mix
- Of terra mix hetzelfde is als hoogkwalitatief uitgewerkte compost, bij de boerenbond verkrijgbaar onder de naam biggencompost, kan ik niet zeggen.
- Gebruiken biggencompost al 15-20jaar (of zelfs langer). Niet enkel een superbron van mineralen, maar ook de ultieme natuurlijke darmconditioner die aan de darmwand zowel vezels, als zuren, als andere zeer nuttige stofjes aanlevert.
- Idealerwijze is biggencompost te gebruiken na de rustperiode, als onderdeel van "voorbereiding van de inwendige vogel" naar opstarten van de kweek toe. Uitermate geschikt om uit rust komende vogels te ontdoen van "dik bloed". Dus helpt de vogel om zich te zuiveren na de rust, en de darmfunctie voor te bereiden voor intensieve eiwitverwerking.