Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 86

Onderwerp: Bevroren water? Help!

Senior lid woestijnvink's Avatar
    Thanks
    0

Bevroren water? Help!

Dag allemaal ,

(ps ik heb reeds zelfde gepost in buitenhuisvestiging mits ik niet goed wist waar te plaatsen )

ik heb naast mijn binnenhuis kweekkooien , nog 3 apparte buiten vollieres ,
    ik heb die volledig afgeschermt met doorzichtige golfplaatjes , maar toch vriest het binnen , met gevolg dat het drinkwater bevroren is , mits ik begin werken al het nog donker is , en pas thuis ben na zonsondergang , is het heel moeilijk soms om drinkwater te voorzien voor de buitenvogels ...
    ik persoonlijk werk met de lantaarnflessen , zowel voor water als voeding , heeel handig ...
    ik heb in de vogelhandel de electronische waterverwarmers gezien om in de drinkbakken te leggen , en heel moeilijk voor mezelf want ik kan heel moeilijk electr. voorzien in de vollieres en 2e bang dat ze zich zouden wassen in te grote wasbakken en dan bevriezen van de kou ...

zijn er naast deze oplossing nog andere oplossingen ?

Hoe lost de doorsnee vogel liefhebber dit op ?

kunnen jullie jullie ervaringen delen met me op dit gebied aub ???

Senior lid rikiriki's Avatar
    Thanks
    0
    Ik heb zo'n flexibele waterverwarmer. Dat is een flexibele slang die het water vorstvrij houd. Deze moet je niet noodzakelijk in een grote bak leggen, maar bij mij (met een beetje wringen - als ie warm is gaat het beter ) zit hij gewoon in de drankfontein.
    Zonder electriciteit is het volgens mij onmogelijk, dus daar moet je wel voor zorgen, desnoods met een verlengkabel.

andre 44
    Guest

druiven suiker

doe er een beetje druiven suiker door het water dan bevriest het niet zo snel

Senior lid
    Thanks
    0

bevriezen

let wel op dat de vogels zich niet gaan baden kunnen ongelukken van komen,

Hier ook hetzelfde probleem vanmorgen fonteinen bevroren. Morgen ochtend timer laten aanslaan van het licht om water te geven voor ik naar het werk vertrek. Indien nodig ververst mijn vrouw ze voor naar het werk vertrekt 's middags. Om 17U30 ben ik terug thuis hopelijk is dit voldoende.

@ iedereen: Kan een vogel overdag zonder water? Wel als het water 's morgens ververst is natuurlijk.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fadiga Bekijk Bericht
    @ iedereen: Kan een vogel overdag zonder water? Wel als het water 's morgens ververst is natuurlijk.
    Ik vind niet dat je dat mag riskeren het is ook iets wat je natuurlijk allang
    geregeld had moeten hebben. Zijn genoeg middelen in de handel en ik neem
    aan dat ieder toch wel een verlengsnoer heeft.

Ik werk met kleine banaanfonteinen kan daar toch geen verwarmer insteken?
    Er is elektriciteit voorzien in mijn voli.

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fadiga Bekijk Bericht
    Ik werk met kleine banaanfonteinen kan daar toch geen verwarmer insteken?
    Er is elektriciteit voorzien in mijn voli.
    Dan koop je toch een andere fontein? 3 euro.....

Ik geef ze smorgens om 08:30 uur water, smiddags om 14:00 uur en om 16:00 uur nog een keer voor het laatst. Ik lees hier over water geven om 17:30 uur. Dat is natuurlijk zinloos want een vogel in het donker drinkt gewoon niet. Dus zorgen dat ze in het licht water hebben.

Hallo,

Nou, euhm......
    Ik weet niet hoelang de vraagstellers in deze contreien wonen.
    Maar, het wil hier zo af en toe nog wel eens wat vriezen, ja.
    Water bevriest dan.....
    Drinkwater van je volierevogels bevriest óók......

Als je daar "proefondervindelijk" achter bent gekomen is het nú dus tijd om in te grijpen.
    Voordeel wat een mens op dieren heeft is; dat de mens vooruit kán redeneren.
    "Gebruik dat talent" zou ik willen zeggen!

Maar wacht niet té lang met het bedenken van een oplossing want zo héél lang houdt een vogeltje het niet uit zonder vocht.

Water mét druivensuiker bevriest óók, duurt misschien een "ietsje" langer.
    Water met zout (!) bevriest nóg langzamer, maar is niet aan te raden.
    Hoewel dit laatste voor de hand ligt, sta ik er niet voor in dat sommige "slimmerikken" zonder dóór te denken zout in het water doen.

Groeten en succes met de vogels, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Senior lid Ilovediamantduifjes's Avatar
    Thanks
    0
    We geven drinken in flessen met een teut die we door de tralies moeten steken. De fles hangt dus buiten de kooi. Onze vogels staan op het eerste verdiep, op een terras. We hebben dus de tuin, die gedeeltelijk overdekt is door een houten terras. Dat terras is dan weer overdekt met een plastieken koepel. Mijn duifjes staan aan de zijkant van het terras. Ze staan dus net onder de koepel, 1 kant tegen de muur en 2 kanten naar het zuid-oosten gericht. Ze krijgen dus vol zonlicht tot ongeveer 11-12 uur. De rest staan ze (gedeeltelijk) in de schaduw. 1 kant staat op het terras, 1 op de zijkant waardoor bij sterke wind de duiven niet winddicht zitten. Maar we hebben aan die kant een plastieken plaat gehangen. De achterkant staat tegen de muur van het huis. Ze zitten dus wind- en (bijna) vorstvrij. Doordat ze ongeveer 3 meter boven de grond zitten, vriest het er niet zo hard als op de grond. Gisteren en vandaag was het water niet bevroren, daarvoor zou het veel harder moeten vriezen. Andere vogels: idem. Wat we wel tegenkwamen vorige winter, het water was half bevroren: er was dus nog water, maar aan de zijkanten van de drinkbekers was het bevroren. We gaven 's ochtends lauw water (25-30°) en 's avonds laat was het (natuurlijk al lang koud ) maar niet bevroren. De volgende morgen was het weer half of bij lichtere vorst (0 tot -3°) zelfs helemaal niet bevroren. En 's nachts hebben de vogeltjes hier ook geen last van, want dan slapen ze Ik geef dus gewoon een beetje lauw water en bij mij bevriest het niet...
    Matsje <3

Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten