Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Kiemzaden

Senior lid woestijnvink's Avatar
    Thanks
    0

Kiemzaden

DAG ALLEMAAL ,

Hoe ga ik te werk met kiemzaden ?
    ik gaf ze vroeger tussen hun gewone voeding , maar ik kreeg opmerking van een bezoeker dat je deze moet laten kiemen in het water ?
    (1 distelman die in kweekkooi zit met kanariepop , legt zelf nu en dan bepaalde zaden in het wasbakje )

Hoe ga ik te werk ?

Senior lid
    Thanks
    0

kiemen

neem hoeveelheid kiemzaad wat te verkrijgen is na betaling uiteraard doe dit in een pot, glas of blik gevuld met water laat dit 24 uur staan spoel het daarna goed uit en doe het in een nylonkous en wacht tot het gaat kiemen op een warme plaats zal je na 24 uur de eerste kiemen zien verschijnen. doe dit door eivoer of universeelvoer en devogels zullen je dankbaar zijn

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    wel vaker dan 1x spoelen

Thanks
    0
    dank je voor de gedetailleerde uitleg

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    Het beste is het kiemzaad vaak wassen
    dan laat je het 24 uur in de koelkast staan.

Zet het dan op een plek zoals een kelder, als je die heb natuurlijk
    of op een andere plek niet te warm hoor.i.v.m. schimmel.

als je ziet dat het als iets aan het kiemen is dan geven.
    daar zitten de meeste vitamines in.

Groetjes Petra

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    meerdere malen en goed spoelen is het belangrijkste, anders is het een bron van bacterieen.

Senior lid
    Thanks
    1

kiemzaad

veel liefhebbers laten het zaad 24 uur in het water staan. dit is m.i. onnodig.
    mijn ervaring is, dat als je het zaad 4a5 uurtjes onder water zet dan is dat voldoende. als het daarna niet kiemt heb je waarschijnlijk oud zaad. wel is het zeer belangrijk dat je veel en vaak spoelt ! ik zet vrijdagmiddag na thuiskomst het zaad onder water en s,avonds spoel ik het uit en gooi het in een zeef. je hebt nu het hele weekend om te spoelen, en je zult zien dat het zondagavond al bijna goed is. overigens kiem ik gelijk een behoorlijke hoeveelheid en dit gaat gewoon in de diepvries.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
    veel liefhebbers laten het zaad 24 uur in het water staan. dit is m.i. onnodig.
    mijn ervaring is, dat als je het zaad 4a5 uurtjes onder water zet dan is dat voldoende. als het daarna niet kiemt heb je waarschijnlijk oud zaad. wel is het zeer belangrijk dat je veel en vaak spoelt ! ik zet vrijdagmiddag na thuiskomst het zaad onder water en s,avonds spoel ik het uit en gooi het in een zeef. je hebt nu het hele weekend om te spoelen, en je zult zien dat het zondagavond al bijna goed is. overigens kiem ik gelijk een behoorlijke hoeveelheid en dit gaat gewoon in de diepvries.
    Wat nog meer liefhebbers doen. Het zaad ca. 6 uur weken. Goed afspoelen
    en dan door het eivoer.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518 Bekijk Bericht
    neem hoeveelheid kiemzaad wat te verkrijgen is na betaling uiteraard doe dit in een pot, glas of blik gevuld met water laat dit 24 uur staan spoel het daarna goed uit en doe het in een nylonkous en wacht tot het gaat kiemen op een warme plaats zal je na 24 uur de eerste kiemen zien verschijnen. doe dit door eivoer of universeelvoer en devogels zullen je dankbaar zijn
    dus ik heb dit gedaan ,

ik heb zelfs tot 48uur in water laten liggen in donkere koele kamer , daarna goed gespoeld ...
    daarnaa in een muggennet gedaan en opgehangen zodat al het overtollige vocht er zeker zou uitgaan , in de verlichte garage waar het +- 7 graden is ...

maar is nu mits vele dagen nog nix gekiemt ...

?

Dan heb je waarschijnlijk niet echt vers voer. Vers voer had al lang gekiemd. Misschien tijd voor een andere leverancier?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten