Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraag ivm voliere

    hallo,

    ik zal volgende week mijn vier koppels zebravinken beginnen overschakelen naar een voliere. Omdat er maar twee koppels momenteel met jongen zitten, zal ik deze eerst nog laten zitten tot jongen uitgevlogen zijn en zelfstandig zijn. Van de andere twee koppeltjes is jammer genoeg twee of drie weken geleden het popje doodgegaan en nu vroeg ik me af of het kwaad kan als ik twee mannetjes en 1 popje in de voliere stop?

    dank voor de raad en grtz!

  • #2
    dat kan gewoon!

    Opmerking


    • #3
      Binnen of buiten? Vogels van binnen kunnen nu echt niet meer naar de buitenvoliere. Maar ik denk dat je dat zelf al bedacht had en dat alles binnen is gezien de jongen. Toch?

      Opmerking


      • #4
        Hoe warm binnen?

        Het zal er ook mee te maken hebben hoe warm het dan binnen is,bij mij verwarm ik alleen als het echt gaat vriezen en dan kunnen de vogels wel sneller naar buiten.Als ze dan zelf kunnen beslissen om naar binnen te gaan is er weinig aan de hand.Vogels die verwarmd zitten kun je nu niet meer in een buitenvoliere doen.

        Opmerking


        • #5
          de vogels zitten buiten en blijven ook buiten. de jongen die ik heb zijn al uitgevlogen en eten volgende week normaal zelfstandig

          groeten

          Opmerking


          • #6
            bijkomende vraag!

            Ik heb mij een voliere aangeschaft en het idee was om er alle zebravinken in te stoppen. Nu heb ik vandaag echter bij een koppel waar ik het nestje weggedaan had gezien dat ze net een eitje hadden gelegd. Dit heb ik weggenomen (periode en temperatuur indachtig).

            Kan ik nog steeds alle zebravinken in 1 voliere stoppen en wanneer ik eitjes zie deze wegnemen, of moet ik nog kijken voor een 2de voliere omdat het beter is de mannen en poppen te scheiden?

            thx!

            Opmerking


            • #7
              Alles kan gewoon bij elkaar blijven ,maar dan wel de nestkastjes weg halen.

              Opmerking


              • #8
                probleem!

                gisteren heb ik de eerste zebravinken naar de voliere verplaatst, gisteren leek er niets aan de hand maar wanneer ik deze morgen keek naar de zebravinken in de voliere zag ik dat het mannetje alleen wat achterna gezeten werd door het koppeltje waarmee hij voorlopig zit in de voliere.

                nu is mijn vraag: is dit slechts tijdelijk, zal dit verbeteren als ik mijn andere twee koppels en de uitgevlogen jongen erbij steek?

                graag raad, thx!

                Opmerking


                • #9
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is geen grote voliere, ik heb daar nu nog niet de mogelijkheden voor ook. de voliere is ongeveer 60x60x163 ofzoiets. Er is geen nachthok aanwezig.

                    Opmerking


                    • #11
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        dank voor het begrip op mijn eerdere bericht

                        opbouwende kritiek kan ik aanvaarden, dit komt daar zelfs niet in de buurt van!

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Ton, ben je bij mij in de leer geweest?

                          Krijg nu toch wel het de pot verwijt de ketel gevoel

                          Opmerking


                          • #14
                            De meeste vogels worden in nog veel kleinere kooitjes gehouden en gekweekt.
                            Er zijn er maar weinig die in een echte volliere kweken.

                            Opmerking


                            • #15
                              Daar heb ik niet echt zicht op hoe het zit bij andere kwekers, ben ook nog redelijk nieuw.
                              het is een mini-voliere dat ik heb, in tegenstelling tot wat de "heer" Ton Koek nodig achtte om als commentaar te geven.

                              om te kweken heb ik twee kweekbakken met elk twee kweekgelegenheden, dus eigluk vier kweekgelegenheden van 40x40x40, zoals veel wordt vermeld dat dit een goede maatstaf is.

                              kan iemand antwoorden op mijn bijkomende vraag in mijn andere post betreffende de precieze kleurslagen van mijn zebravinken? heb hier ook nog een specifieke vraag gesteld zodat ik beter begrijp.. thx

                              Opmerking

                              Working...
                              X