Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is nu kwalitatief de beste broedkooi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat is nu kwalitatief de beste broedkooi?

    Welk merk broedkooien is kwalitatief de duurzaamste?

  • #2
    Ik gebruik nu 1 1/2 jaar kunstof kooien van Heesakkers uit Keldonk.
    Deze bevallen me goed, geen naden en makkelijk schoon te houden.
    Enigste nadeel vind ik dat de frontje wat moeilijk te verwijderen zijn zeker als er meerdere kooien boven elkaar staan.
    Ook moet je opletten met wat voor spul je de kooien behandeld tegen bloedluis.
    Kunstof kan niet tegen tegen verschillende spuitmiddeltjes.

    Groeten Theo..............

    Opmerking


    • #3
      Als er geen naden en kieren zijn ,heb je ook geen agresieve spuitmiddeltjes nodig !

      Opmerking


      • #4
        broedkooien

        ik gebruik geen broedkooien maar vluchtjes alles goed verlijmd goed in de verf gezet en vrij goed te onderhouden.
        Koop in ieder geval nooit van keulen kooien omdat deze vol met naden zitten en veel te duur lijkt mij dat de kooien van de firma heesakkers prima voldoen.

        Opmerking


        • #5
          broedkooien

          zelf heb ik broedkooien van gehu maar die bevallen mij niet stikt van de bloedluis in de naden.
          persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de italiaanse metalen broedkooien, deze kosten niet veel.
          geen gedoe met naden en makkelijk schoonmaken.

          FONIOGOLD is een uniek en 100 % natuurlijk vogelzaad met uitzonderlijk hoge voedingswaarden.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kanarieliefhebber
            zelf heb ik broedkooien van gehu maar die bevallen mij niet stikt van de bloedluis in de naden.
            persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de italiaanse metalen broedkooien, deze kosten niet veel.
            geen gedoe met naden en makkelijk schoonmaken.

            http://www.curio-bicudo.com
            Beetje klein en niet geschikt voor alle soorten vogels te meer daar ze aan allezijden open zijn en er meerdere soorten vogels zijn die elkaar beter niet kunnen zien tijdens de broedtijd en onrustig.
            Bovendien geven ze veel rommel naast de kooien hoewel dat natuurlijk nergens helemaal zonder kan dat weet ik ook wel maar toch.
            Ook de wand waar ze tegen staan wordt vuil.
            Ik heb gehu kooien welke me prima bevallen maar waar ik wel wat aanpassingen heb gedaan oa de randen waar de kunststofprofielen aansluiten heb ik afgekit.
            En bloedmijt kun je in elke kooi hebben ook in metalen open kooien,tussen je zitstokken en bij je water en etensbakjes.
            Gewoon goed schoonhouden en ook regelmatig schoonhouden maar dat spreekt vanzelf.
            Mvg,
            Kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kanarieliefhebber
              zelf heb ik broedkooien van gehu maar die bevallen mij niet stikt van de bloedluis in de naden.
              persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de italiaanse metalen broedkooien, deze kosten niet veel.
              geen gedoe met naden en makkelijk schoonmaken.

              http://www.curio-bicudo.com
              Zijn dat niet Chinese Kooien?
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Ik gebruik de broedkooien van Bakker. Maar ga hier ook 2x per jaar met SOLVAC door(BAYER, algemeen toegepast in pluimveeindustrie), om de bloedluis te weren. In principe kunnen de bloedluizen ook op de kruisingen in je voorfront zitten. Dus dat ze alleen in de naden komen van een niet-naadloze kooi, is een drogreden!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door narva
                  Ik gebruik de broedkooien van Bakker. Maar ga hier ook 2x per jaar met SOLVAC door(BAYER, algemeen toegepast in pluimveeindustrie), om de bloedluis te weren. In principe kunnen de bloedluizen ook op de kruisingen in je voorfront zitten. Dus dat ze alleen in de naden komen van een niet-naadloze kooi, is een drogreden!
                  Ik ga a.s. seizoen voor het eerst gebruik maken voor bloedluisbestrijding
                  van Mite-Killer, een product van Oro-pharma op basis van silicaten.

                  Luizen komen overal zeker ook in de kruisingen van draad.
                  Aan de andere kant is het niet onverstandig om het aantal schuilplaatsen voor de bloedluis zo klein mogelijk te maken.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    op vogel*rena hadden ze over Roxasect Mottencassette. iemand ervaring hier mee?
                    van een andere kweker heb ik gehoord dat dit spul goed werkt, en volgens hem was 1 zo een cassette genoeg voor een ruimte van 3x5 mtr.

                    gr

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
                      op vogel*rena hadden ze over Roxasect Mottencassette. iemand ervaring hier mee?
                      van een andere kweker heb ik gehoord dat dit spul goed werkt, en volgens hem was 1 zo een cassette genoeg voor een ruimte van 3x5 mtr.

                      gr
                      Er zijn ook nog andere cassettes geweest,die inmiddels verboden zijn.
                      Roxasect mottencassette is op basis van dichloorvos.
                      Niet gebruiken. Hoort niet in een vogelruimte. Is uit de tijd.
                      Er zijn zeker nu genoeg alternatieve bestrijdingsmiddelen. Milieuvriendelijk en beter voor de gezondheid van mens en vogel.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jan61
                        Welk merk broedkooien is kwalitatief de duurzaamste?
                        Eigen merk en van trespa.

                        Opmerking


                        • #13
                          eigen merk???

                          KI-KERN bedoel je
                          ja de kwalteit is het zelfde , maar een stuk goedkoper.
                          ook in alle kleuren te krijgen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Er gaat natuurlijk niets boven zelfbouw.
                            Tegenwoordig toch gemakkelijk te verwezenlijken. Je hoeft er amper nog handig voor te zijn.
                            Op maat zagen doen ze in de bouwmarkt,waar ze tevens meerdere benodigheden hebben. Voor de fronten en eet-/drinkbakjes e.d. even naar
                            Heesakkers.Halen of bezorgen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking

                            Working...
                            X