Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie beroerte gekregen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie beroerte gekregen?

    Mijn Kanarie (corona gloster), doet al een tijdje "anders" (slaapt op zijn eetbak, ipv stok bvb) en valt af en toe in zijn slaap van zijn stok (dan horen we wat gefladder, zit hij op de bodem, en na paar minuten keert hij terug). Ook al paar keer dat hij aan zijn tralies hing dat we hem toch moesten helpen eraf halen.

    Allemaal zeer onschuldig en deed snel terug normaal.

    Nu gisteren dachten we echt dat hij de avond niet ging halen. Weer in zijn slaap viel hij van zijn stok. Maar nu hoorden we hem niet meer fladderen of terugkomen. Toen ik ging kijken lag hij echt op de bodem, voorovergezakt met zijn kop in het zand, en zijn ene vleugel lag raar. Er zat amper nog leven in. We konden hem ook zo pakken, bood geen weerstand. Ook als we hem besprenkelden met water reageerde hij niet meer. Voelden wel nog hartslag (eerder hartruis zou je denken). Op een gegeven moment gingen zijn ogen ook dicht, dat we dachten dat hij definitief zou inslapen. We hebben hem dan ook in een doosje gezet op de bodem van zijn kooi (dat hij niet in het zand zou liggen). Ook toen viel hij gewoon voorover en ademde hij nog amper.
    Met de gedachte dat hij de nacht niet zou halen lieten we hem dan maar rustig zitten in een donker hoekje. Opeens, een uurtje later ofzo, hoorde ik beweging. We gingen kijken en zag dat hij zijn hoofd probeerde op te heffen, met veel moeite. Een half uur later zat hij recht. Heb ik een klein bakje met water en wat zaad op de bodem gezet. Nog iets later zat hij rond te huppelen in het doosje.

    Deze ochtend zat hij nog steeds op bodem, maar opeens sprong hij op zijn stok, en sindsdien zit hij weer rond te springen van stok tot stok en naar eet/drinkbakjes.

    Zou dit een attack/beroerte kunnen geweest zijn?

    bedankt voor de tips/advies

    groetjes
    Arne
Working...
X