Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automatische dimmer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • automatische dimmer

    heeft iemand ervring met de automatische dimmer die ze bij geonshopping verkopen.
    dit is een dimmer die zowel een gloeilamp als een tl kan schakelen/dimmen

  • #2
    Dat is de dimmer van Rimo.
    Zoek ook met google maar even, dat is echt een superding.
    Even puzzelen met instellen maar dan loopt alles vanzelf.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ja lijkt me ook ik wil eigenlijk zo'n ding bestellen,dus darom vroeg ik om reacties of mischien dat iemand er al ervaring mee heeft.
      zieter wel goed uit en ziten genoeg functies op.

      Opmerking


      • #4
        ook

        ik heb er ook 1, mij bevalt hij prima.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Kijk ook eens op www.venkelectronics.nl.
          Deze dimt de TL-lampen!

          Opmerking


          • #6
            kijk al tenminste 1 iemand die hem heeft en bevalt.
            die andere dimmer had ik inderdaad ook gezien aleen heeft deze geen functie voor een lamp naast de tl.

            Opmerking


            • #7
              waarom heb je nog een lamp naast de TL nodig.
              Het zijn dan 2 soorten en kleuren licht!

              Opmerking


              • #8
                ik wil naast de tl nog een lamp.
                deze gaat dan langzaam aan als deze op volle sterkte zit gaat de tl pas aan en zo omgedraait met het uitgaan.

                Opmerking


                • #9
                  Hallo:

                  Wel eens in de tropen geweest?
                  Om 6 uur 's avonds draait iemand de knop om en binnen de vijf minuten zie je letterlijk geen hand voor ogen meer.
                  's Morgens het omgekeerde; binnen enkele minuten is het volop licht.
                  Schemer zoals wij die hier kennen bestaat daar dus niet, dat is een uitvinding uit de zones met een gematigde klimaat.

                  Bij mij gaat 's morgens de hoofd verlichting aan zonder meer.
                  's Avonds gaat er een ledje branden - een kwartier voor de hoofdverlichting uitgaat - dat dan een half uur aan blijft.

                  De vogels hebben dus een kwartier om hun slaapplaats te zoeken en dat is ruim voldoende.

                  Waarom dus een relatief dure dimmer aanschaffen als het met een simpele schakelklok van enkele Euro's even gemakkelijk en praktisch gaat?

                  Wessel van der Veen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Al onze vogels zijn allang hun leven in de tropen vergeten ,en zijn gewend dat er hier wel schemering is.

                    Het is dus helemaal niet zo verkeerd om zo'n dimmer/klok aan te schaffen.

                    Opmerking


                    • #11
                      instellen

                      het instellen gaat heel makkelijk hoor. er zit een goed beschrijving bij.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        hoezo dure dimmer het ding kost rond de 70 euro.
                        dat is toch niet te veel lijkt me.
                        ik heb hem vandaag binnen gekregen dus toch gekocht.
                        ik heb nu trouwens de stroom in mijn nieuwe hok klaar dus ik ga morgen maar eens proberen met de dimmer.
                        er zit inderdaad een zeer uitgebreide gebruiksaanwijzing bij dus dit moet zeker lukken lijkt me.

                        Opmerking

                        Working...
                        X