Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels geringd met 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels geringd met 2010

    Ik ben benieuwd naar jullie mening:
    Er worden nu al vogels aangeboden met ringen uit 2010.
    Ik snap dat mensen het zien als kweekseizoen 2009-2010, maar toch .....
    Als ze nu verkocht zouden worden, houdt het in dat ze geboren zijn in September 2009, ik vind dan niet dat je ze dan zou mogen ringen met ringen uit 2010.

    Wat vinden jullie hiervan ?

    Orca45

  • #2
    Hallo Orca:

    Hoewel de N.B.v.V. hier jarenlang tegen gestreden heeft, was het gezien de machteloosheid van de C.O.M. niet mogelijk om de uitgave van ringen voor 31 december in het buitenland te verbieden.

    Om de Nederlandse kwekers internationaal niet te benadelen heeft de N.B.v.V. de uitgifte datum van ringen voor een volgend kweek jaar ook op 1 oktober moeten brengen.

    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      Ik zat net met het omgekeerde. Ik heb net 3 jongen geringd met ringen van 2009. Heb even getwijfeld maar ik ring toch alleen voor mijn eigen administratie dus dan is het maar duidelijk dat dit nest uit 2009 is toch?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Ik zat net met het omgekeerde. Ik heb net 3 jongen geringd met ringen van 2009. Heb even getwijfeld maar ik ring toch alleen voor mijn eigen administratie dus dan is het maar duidelijk dat dit nest uit 2009 is toch?
        Ja zoe doe ik het ook, Marx, wat dit jaar geboren wordt, wordt ook geringd met 2009. Alles vanaf 1 Januari wordt geringd 2010. Vind ook dat je dan een beter overizht houd wat betreft je kweekbestand

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            vogel geringd 2010

            Waar zijn ze eigenlijk mee bezig ik nu twee jaar terug bezig met vogels
            te kweken nu ik dat allemaal lees zal ik geen tetoonstelling mee doen ,als je dan speeld in klasse A ben altijd benadeeld je moet dan spelen tegen een overjaarse vogel.
            je kunt volgens mij geen vogel ringen met een ring van 2010 in 2009
            wij in Belgie krijgen ons ringen pas in januari.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Orca45
                Ik ben benieuwd naar jullie mening:
                Er worden nu al vogels aangeboden met ringen uit 2010.
                Ik snap dat mensen het zien als kweekseizoen 2009-2010, maar toch .....
                Als ze nu verkocht zouden worden, houdt het in dat ze geboren zijn in September 2009, ik vind dan niet dat je ze dan zou mogen ringen met ringen uit 2010.

                Wat vinden jullie hiervan ?

                Orca45
                Van welke kant het ook bekeken wordt, het is m.i. helemaal fout,dat de ringen
                van het volgende jaar reeds in het voorafgaande najaar worden toegezonden.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  ringen

                  De ringen voor het nieuwe kweekseizoen worden door de Nederlandse bonden rond 1 oktober uitgeleverd.
                  Is een vrijwel overal in Europa geldende regel.
                  De NBvV deed dit aanvankelijk rond de Kerst, maar is alweer een aantal jaren geleden naar 1 oktober gegaan, omdat zulks in de landen om ons heen gebruikelijk was.

                  Groet,
                  Henk

                  Opmerking


                  • #10
                    vroege ringen

                    hallo mede kwekers,
                    als wij onze ringen pas in december krijgen lopen wij altijd achter de feiten aan op de grote shows.
                    nu is een vroeg geringde vogel in oktober bij de eerste show nagenoeg geheel op kleur.
                    dus vind ik het een goede zaak,

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo

                      ik ring mijn vogels die in 2009 uitkomen met de ringen van het jaar 2009
                      het is voor mijn dan heel makkelijk om bij te houden van welk jaar ze dan zijn

                      mvg miranda

                      Opmerking

                      Working...
                      X