Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: bruinborstrietvink

Senior lid
    Thanks
    0

bruinborstrietvink

ik vind de bruinborstrietvink een mooie vogel en heb vernomen dat deze kwa temperatuur ook vrij taai zijn net als de mozambique sijs.
    maar nu las ik dat deze bruinborstrietvink nogal kruist met vele andere vogels.
    is dit waar en zoja welke.

Kruist met ongeveer alle lonchura's vrij gemakkelijk.

Senior lid
    Thanks
    0
    dus het is toch waar.
    dus niet samen zetten met andere lonchura's.
    zijn er nog andere soorten naast de lonchura's waar ze mee kunnen kruisen.

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Nou, taai..... Het is wel een sterke vogel maar als je hem de keus geeft binnen of buitenvolière dan is die keus snel gemaakt. Met dat gore weer van de laatste dagen zie ik ze vaak in het nachthok zitten.

Niet alleen de bbrv houdt van 'vreemd gaan'.... alle heren van de Lonchura-familie zijn er niet vies van. In een volière met rietvinken, nonnen, jap.meeuwen etc. zien regelmatig kruisingen van de soorten onderling het licht maar ook met zilver/loodbekjes, ekstertjes, rijstvogels en noem maar op. Op zich vaak fraaie vogeltjes maar daar houdt het dan ook met op.
    Ze hebben weinig nut, in tegenstelling met kruisingen uit kanaries met serinussoorten, europese vinkachtigen etc.etc. Deze worden dan ook meestal voor de zang gekweekt hoewel b.v. een kruising van putter en goudvink ook heel mooi kan zijn.

Hans.

Forum Rechten