Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Opmerking


    • Heeft het misschien zin om zodra de pop eieren heeft gelegd om de man apart te zetten?

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
        Heeft het misschien zin om zodra de pop eieren heeft gelegd om de man apart te zetten?
        Tja als de man de eieren of de jongen eruit gooit zou je hem apart kunnen zetten wellicht is hij wat te driftig, lijft lastig Jappen kweken.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
          Heeft het misschien zin om zodra de pop eieren heeft gelegd om de man apart te zetten?
          Maar dan ben je meestal al te laat pop legt vroeg in de ochtend een eitje.
          Heb zelf dit probleem ook gehad toen ik Japanse nachtegalen had ik zat vroeg in de ochtend te wachten tot de pop had gelegd. Zodra ze van het nest was raapte ik het eitje en legde een nepper van de zelfde kleur terug. Maar dat kon ik wel vergeten ze tikte constant op het eitje zodat ik haar echte eitje maar weer terug lag. Was het niet het eerste eitje dan was het wel het tweede of de daarop volgende die opgevreten werden door de man. Maar als het eerste eitje gelegd is hoeft de man er niet meer bij dan is de rest ook bevrucht als het goed heeft gepakt en kan je hem apart zetten.

          Succes!

          Groet, John

          Opmerking


          • Bedankt voor jullie reacties Graaf en John.

            Opmerking


            • Opmerking


              • Last edited by loodje; 10-11-2017, 10:40.
                groetjes
                Heidi

                Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                Opmerking


                • Opmerking


                  • Misschien is het voor de fabrikant een goedkope manier om het voer aan te vullen ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • Hier hetzelfde verhaal Secundo. De nachtegalen eten de bessen ook niet. Wel verdenk ik ze ervan dat
                      ze veel van het eivoer opeten.
                      Last edited by G de Beer; 12-11-2017, 19:17.

                      Opmerking


                      • Europese spreeuwen en de zwarte spreeuwen eten ze hier wel maar dan ook pas als de rest op is

                        Opmerking


                        • Op hoop van zegen...
                          Zou er iemand op dit forum zitten die me de correcte ringmaat kan geven waarmee blauwooggaailijsters (Garrulax Berthemyi) dienen gering te worden?

                          Opmerking


                          • ringmaat

                            Oorspronkelijk geplaatst door secundo Bekijk Bericht
                            Op hoop van zegen...
                            Zou er iemand op dit forum zitten die me de correcte ringmaat kan geven waarmee blauwooggaailijsters (Garrulax Berthemyi) dienen gering te worden?
                            Ik lees her en der 6 mm bij de NBvV word deze soort niet genoemd bij de ringmaten.

                            Opmerking


                            • Sorry ik kan hiermee niet helpen. Misschien kijken naar vogels van soortgelijk formaat en pootdikte?

                              Dan een vraag voor de mensen met nachtegalen, is er al iemand met succes? Bij mij gaat het nog niet zo hard. Hier en daar wordt wat gesleept en gejaagd maar daar blijft het bij. Het is nog een jong koppel dus heb nog alle hoop, maar ik was wel benieuwd of het bij anderen al een beetje wil lukken.

                              Opmerking


                              • Hoi Remco

                                Hier ook een slechte start, op 9 april lagen er 4 eieren in het nest van de nachtegalen. Na 17 dagen broeden heb ik ze weggehaald, waren allemaal onbevrucht.
                                Nu zie ik ze af en toe terug slepen met nestmateriaal... Maar voorlopig gebeurt er niet veel meer...

                                Opmerking

                                Working...
                                X