Pagina 46 van de 47 EersteEerste ... 3644454647 LaatsteLaatste
Resultaten 451 tot 460 van de 462

Onderwerp: mijn japanse nachtegalen

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    263
    Jammer, het is wel leuk als het toch gaat broeden.

Maar misschien komt het nog.....
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik reken er niet op. Een uur geleden bij thuiskomst lag het ei weer op de grond maar nu was het wel kapot.

Senior lid
    Thanks
    8
    Misschien toch variëren in het aanbod van voer ff minder kijken wat ze dan doen, jappen blijven lastige
    om mee te kweken is mijn ervaring heb ooit 2 x koppel gehad wat lukte 3e koppel 3 jaar geprobeerd helemaal niks
    in mei weggedaan, komende herfst komt er weer een koppel 'Bloed kruipt........................'

Senior lid
    Thanks
    6
    Heeft het misschien zin om zodra de pop eieren heeft gelegd om de man apart te zetten?

Senior lid
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
    Heeft het misschien zin om zodra de pop eieren heeft gelegd om de man apart te zetten?
    Tja als de man de eieren of de jongen eruit gooit zou je hem apart kunnen zetten wellicht is hij wat te driftig, lijft lastig Jappen kweken.

Senior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
    Maar dan ben je meestal al te laat pop legt vroeg in de ochtend een eitje.
    Heb zelf dit probleem ook gehad toen ik Japanse nachtegalen had ik zat vroeg in de ochtend te wachten tot de pop had gelegd. Zodra ze van het nest was raapte ik het eitje en legde een nepper van de zelfde kleur terug. Maar dat kon ik wel vergeten ze tikte constant op het eitje zodat ik haar echte eitje maar weer terug lag. Was het niet het eerste eitje dan was het wel het tweede of de daarop volgende die opgevreten werden door de man. Maar als het eerste eitje gelegd is hoeft de man er niet meer bij dan is de rest ook bevrucht als het goed heeft gepakt en kan je hem apart zetten.

Succes!

Groet, John

Senior lid
    Thanks
    6
    Bedankt voor jullie reacties Graaf en John.

Senior lid secundo's Avatar
    Thanks
    6
    Even een vraagje/bedenking die ik mij onlangs stelde...

Al vele jaren voer ik mijn vruchten- en insectenetende vogels Orlux Uni Patee. Tot grote tevredenheid overigens.
    Maar... Van alle vogels die ik de voorbije jaren heb gehouden/gekweekt, was er geen enkele (maar dan ook geen enkele!) die de lijsterbessen uit de Uni Patee at. Ze vallen nog liever dood dan dat ze die bessen eten.
    De soorten die indien ze dit wilden deze bessen konden eten, maar het dus nooit deden, zijn o.a. japanse nachtegaal, zilveroornachtegaal, verschillende gaailijstersoorten, pestvogel, zwartkop (tuinfluiter), botvink, braziliaanse blauwe bisschoppen, witoorbuulbuuls, kleine exoten,...
    Als ik de overblijvende bessen op de grond aan de (jungle-bush)kwartels aanbied, laten ook zij de bessen liggen. De enige vogelsoort hier die de bessen lust, zijn de kippen.
    Mijn vraag is dan ook: ten behoeve van welke vogelsoort(en) voegt de producent deze (wellicht dure?) bessen dan aan de Orlux UniPatee toe? Wie heeft soorten zitten die de betreffende veenbessen wél eten?

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    40
    Mijn vader had vroeger een lijsterbes in de volière staan. Daar vlogen verschillende vinken in en deze aten de bessen graag.

O ja en in de tijd dat ik Noorse goudvinken had, gaf ik ze ook lijsterbessen en die aten ze ook.
    Laatst gewijzigd door loodje; 10-11-2017 om 10:40.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Senior lid secundo's Avatar
    Thanks
    6
    Heb ook lijsterbes in mijn volière staan. En de verse werden idd gegeten door bv vinken.
    Maar mijn vraag gaat eigenlijk specifiek over de 'gedroogde' lijsterbessen in de Uni Patee. Dit is toch een voer voor vruchten- en insecteneters? Maar van alla echte vruchten-en insecteneters die ik heb/had, is er geen enkele soort die de gedroogde bessen eet...

Forum Rechten